راه اندازی سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی

سامانه ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی به منظور اعمال تعرفه‌های ترجیحی اینترنت در سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از دیده بان علم ایران، این طرح در راستای مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف محاسبه نیم بهای ترافیک اینترنت برای وب‌سایت‌های داخلی اجرا خواهد شد.

تا قبل این، تعرفه ترجیحی نیم بها برای ۵۰۰ سایت پربازدید داخلی در نظر گرفته می‌شد، اما چند روز پیش با اعلام محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) این دستور العمل به سایر وب‌سایت‌های داخلی نیز تعمیم یافت. در نتیجه همه وب‌سایت‌های داخلی که دارای میزبان داخلی هستند و امکان بروزرسانی IP آدرس‌های خود را دارند، مشمول این طرح می‌شوند.

به همین منظور، سامانه ثبت درخواست و ایجاد لیست سفید برای اعلام آدرس IP دارندگان ترافیک متقاضی اعمال تعرفه ترجیحی راه اندازی شد. همچنین دارندگان ترافیک داخلی می‌توانند آدرس‌های IP را در این سامانه بروزرسانی کنند. مسئولیت ورود اطلاعات به این سامانه از جمله آدرس IP و بروزرسانی مرتب آن به عهده ثبت نام کنندگان است.

پس از نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اسامی این وب‌سایت‌ها به اپراتورهای اینترنت به منظور اطلاع رسانی به مشترکان ارسال خواهد شد.

افراد حقیقی و حقوقی برای ثبت نام در این سامانه می‌توانند از طریق این لینک اقدام نمایند.

    نظرات