پیش بینی میزان رشد آیفون دشوار خواهد بود

پیش بینی میزان رشد آیفون دشوار خواهد بود

تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس سوئیس معتقدند به این دلیل که شرکت اپل تمرکز خود را به درآمدهای سرویس محور معطوف کرده است، پیش بینی میزان رشد آیفون دشوار خواهد بود.

به گزارش اکوسیستم، موسسه UBS اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که در آن به بعضی از چالش‌ها و فرصت‌هایی که شرکت اپل در دوران بلوغ آیفون با آنها روبرو خواهد شد، اشاره کرده است. تحلیلگران این موسسه اعتقاد دارند که وابستگی بیشتر اپل به درآمد‌های حاصل از سرویس‌هایی که این کمپانی ارائه می‌دهد، پیش‌بینی عملکرد آیفون در سه ماه آتی را بسیار دشوارتر از گذشته می‌کند.

این گزارش حاکی از آن است که وابستگی اپل به درآمدهای حاصل از سرویس‌هایش و محصولاتی که در دسته بندی سایر قرار می‌گیرند، به بیشترین میزان خود رسیده است. سال گذشته تیم کوک (مدیرعامل اپل) و لوکا ماستری (مدیر ارشد مالی اپل) به شدت از کسب درآمد توسط سرویس‌هایی که این کمپانی ارائه می‌دهد، حمایت کردند.

همچنین موسسه مالی یو بی اس پیش بینی رشد آیفون و عملکرد شرکت اپل را در سه ماه آینده به مراتب سخت‌تر دانست. قبلا به علت تعهدات و وظایف اپل در قبال شرکت‌های شخص‌ ثالث، پیش‌بینی درآمد این شرکت بسیار آسان‌تر بود، ولی در حال حاضر به علت اتکای بیشتر بر درآمد‌های غیر مستقیم، پیش بینی‌ دقیق رشد آیفون و عملکرد این شرکت آمریکایی بسیار دشوار شده است.

با این وجود، تحلیلگران موسسه UBS باور دارد که بسیاری از نقاط قوت این غول فناوری آمریکایی از قبیل وفاداری کاربران، سلطه بر بازار دستگاه‌های پوشیدنی و... باعث خواهد شد که سهم آیفون در بازارهای جهانی همواره با رشد همراه باشد. آنان پیش بینی می‌کنند که قیمت هر سهم اپل از ۱۶۱ به ۱۹۰ دلار برسد.

    نظرات