اسمارت وت برترین استارتاپ لیگ اینترنت اشیا کشور شد

اسمارت وت برترین استارتاپ لیگ اینترنت اشیا کشور شد

اسمارت وت برترین استارتاپ ایران در حوزه اینترنت اشیا شد. این استارتاپ که ایده آن طرح هوشمند سازی دام است در چند فاز خروجی دارد، فاز اول آن به کاهش هزینه‌های دامداری سنتی و افزایش بهره وری آنها کمک می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، دندونک عنوان دومین استارتاپ برتر را به دست آورد، این کسب و کار نوپا در زمینه ترغیب کودکان به مسواک زدن و آموزش صحیح مسواک به آنها فعالیت دارد. استارتاپ پاوان که ایده آن تولید کلاه ایمنی هوشمند است نیز رتبه سوم این لیگ را به دست آورد.

مهدی روحانی نژاد (مدیر فروم اینترنت اشیا ایران) در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: از چند ماه قبل بحث لیگ را آغاز کرده بودیم. در کنار فروم اینترنت اشیا ایران، مرکزی را به نام مرکز نوآوری iotic ایجاد کردیم، البته دیدگاه ما در این مرکز فراتر از شتابدهی است. فکر می‌کنیم یک حلقه مفقوده در حوزه iot داریم، شتاب دهنده‌های ما معمولا تخصصی نیستند و نگاهی کلی دارند. در حوزه iot بازار از اهمیت زیادی برخوردار است، البته از شتاب دهنده‌های مرسوم این انتظار را نداریم که دید تخصصی مانند ما به بازار این حوزه داشته باشند. بنابراین احساس کردیم که جای چنین مجموعه‌ای خالی است و از سال گذشته اینکار را آغاز کردیم. لیگ iot یکی از رویدادهایی بود که در این مرکز برگزار شد، مسابقات این لیگ از ۲۴ آبان تا ۲۴ بهمن ماه سال ۹۶، در مناطق مختلف کشور (شمال‌غرب، غرب، شرق، جنوب و مرکز) برگزار شد و از هر منطقه‌ تعدادی استارتاپ انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه نمایشگاه اینترنت اشیا iotex2018 ده تیم از آنها به عنوان فینالیست با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت سه استارتاپ برتر iot ایران، با نظر هیات داوران انتخاب و معرفی می‌شوند.

روحانی نژاد در ادامه تشریح کرد: در صورتی که در زمینه نوآوری و شتابدهی و استارتاپی به نحو شایسته‌ای عمل نکنیم، این بازار که به نظر حجم زیادی نیز دارد، به نفع شرکت‌های خارجی خواهد شد. از آنجا که این موضوع جدید است، نمی‌توان از شرکت‌های بزرگ انتظار داشت که نوآوری عظیمی را در این زمینه به وجود آورند. در نتیجه ما فکر می‌کنیم که نوآوری از این شرکت‌ها نیست و نوآوری باید از استارتاپ‌ها بیاید. به علت این مرکز را راه اندازی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تنها ۸ استارتاپ در نمایشگاه اینترنت اشیا حضور داشتند، اما امسال ۲۰ استارتاپ شرکت کرده‌اند و امیدواریم در سال آینده شاهد حضور 50 استارتاپ از اقصی نقاط کشور باشیم. با توجه به اینکه بحث استان‌ها خیلی مهم است، باید از تیم‌های استانی حمایت کرد و موضوع iot نباید فقط در تهران یا شهرهای بزرگ مطرح شود و شهرستان‌ها نیز باید در این حوزه وارد شوند و فرصت‌هایی نیز برای آنها به وجود آید.

مدیر فروم اینترنت اشیا ایران در مورد نمایشگاه سال 97 نیز گفت: امیدواریم بتوانیم کمی فضا را بین المللی‌تر کنیم و حتی مدعوین خارجی نیز داشته باشیم تا با شرکت‌های ما آشنا شوند.

در پایان برنامه برندگان اول تا سوم استارتاپ‌های برتر حوزه اینترنت اشیا معرفی شدند و به برندگان به ترتیب ۷، ۵، ۳ میلیون تومان به همراه تندیس اهدا گردید.

    نظرات