چگونه استارتاپ را برای جذب سرمایه آماده کنیم؟

چگونه استارتاپ را برای جذب سرمایه آماده کنیم؟

یکی از چالش‌های بزرگی که استارتاپ‌ها با آن روبرو هستند، افزایش سرمایه است. البته راهکارهایی نیز وجود دارد که تیم شما را برای جذب فرصت‌های مناسب آماده می‌کند.

اکوسیستم – امروزه کسب و کارهای زیادی راه اندازی می‌شوند و شاهد رشد روزافزون تعداد آنها هستیم. به عبارت ساده‌تر، در هیچ دوره‌ای تاسیس یک کسب و کار و تبدیل شدن به کارآفرین به این سهولت نبوده است. اما این فرصت‌های زیاد، بازار رقابت را نیز داغ کرده‌اند.

برای موفقیت یک کسب و کار نوپا، جذب سرمایه مناسب و هوشمندانه امری حیاتی است. در حالی که رقابت شرکت‌های نوپا به اوج خود می‌رسد، شرکت‌هایی موفق هستند که قبل از مراجعه به سرمایه گذار، آمادگی لازم را کسب کنند تا بتوانند از فرصتی که برای ملاقات با سرمایه گذاران ایجاد شده است حداکثر بهره برداری را داشته باشند. در ادامه راهکارهایی را بررسی می‌کنیم که برای آماده شدن هرچه بیشتر استارتاپ به منظور جذب سرمایه گذار لازم است.

اطلاعات مالی مناسب

قطعا طرز تفکر سرمایه گذاران با کارآفرینان و متخصصان فنی تفاوت دارد. بنابراین بهتر است قبل از آنکه به این افراد مراجعه کنیم آگاهی خود را نسبت به اطلاعات مورد پسند آنها افزایش دهیم. به بیان دیگر، باید بتوانیم اطلاعاتی را در جلسه معرفی شرکت ارائه کنیم که برای آنها قابل درک و جذاب باشد.

شرح شرایط کنونی کسب و کار و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، از اطلاعات مورد توجه سرمایه گذاران است. آنها باید اطلاع داشته باشند که شما تا این مرحله چقدر رشد کرده‌اید و چه برنامه‌ای برای مراحل پس از جذب سرمایه دارید.

اطلاعات مالی مناسب

اجزاء تشکیل دهنده کسب و کار

سرمایه گذاران خطرپذیر (VC ها‌) یک تیم حرفه‌ای و منسجم را به کارآفرین تنها ترجیح می‌دهند. آنها باید اطمینان پیدا کنند که در صورت رفتن مدیرعامل کنونی یا بنیانگذار استارتاپ، تیم می‌تواند با تمام توان به مسیر خود ادامه دهد و روند رشد کسب و کار متوقف نخواهد شد.

طرح کسب و کار، فرصت بازار، نتایج تحقیقات بازار و چگونگی حل مشکلات توسط راه‌ حل استارتاپ از دیگر مسائل مورد توجه سرمایه گذاران است. بطور کلی بنیانگذار کسب و کار و تیم مذاکره کننده باید بتوانند مسیر صحیح رسیدن شرکت به موفقیت و درآمد را بطور شفاف بیان کنند.

درک کافی از نیاز مالی استارتاپ

اگر کارآفرین و تیم کاری آن ندانند چرا به سرمایه احتیاج دارند، قطعا در جذب سرمایه گذار موفق نخواهند بود، یعنی هر عددی که مدنظر آنها است، باید با برنامه ‌ریزی دقیق و علت کشف شده باشد. به عنوان بنیانگذار استارتاپ باید بدانید چرا و به چه میزان به سرمایه احتیاج دارید. در حقیقت باید پاسخ این سوال را به سرمایه گذاران بدهند که چه برنامه‌ای برای پول‌های آنها دارند.

درک کافی از نیاز مالی استارتاپ

اگر برای تصمیم گیری در این مرحله مشکل دارید، می‌توانید از مشاور یا تیم مشاوره کمک بگیرید. اینکه پیش از جلسه از میزان دقیق سرمایه مورد نیاز اطلاع داشته باشید، یک برگ برنده خواهد بود.

پیدا کردن سرمایه گذار مناسب

یافتن سرمایه گذاران بالقوه مناسب، آخرین گام به منظور جذب سرمایه گذار است. در دنیای کنونی انواع سرمایه گذاران با انواع اهداف و سبک‌های سرمایه گذاری ظهور کرده‌اند. کارآفرینان هوشمند قبل از مراجعه به هر کدام از آنها مطالعه‌‌ای در مورد اهداف و روش‌های سرمایه گذاری این افراد انجام می‌دهند و زمان خود را برای شرکت‌هایی با اهداف متفاوت تلف نمی‌کنند.

    نظرات