سهام دراپ باکس به صورت عمومی عرضه می شود

سهام دراپ باکس به صورت عمومی عرضه می شود

پس از انتشار شایعات بسیار در مورد عرضه سهام دراپ باکس، اکنون این شرکت واقعا قصد دارد که سهام خود را به صورت عمومی عرضه کند.

به گزارش اکوسیستم، دراپ باکس تقاضای عرضه عمومی سهام را بطور محرمانه مطرح کرده است و این درخواست در حال حاضر مراحل اداری را طی می‌کند. اسنادی که این شرکت به منظور عرضه عمومی سهام ارائه داده است، جزئیات بیشتری را در مورد میزان سود و تعداد کاربران این شرکت آشکار می‌کند.

براساس ادعای دراپ باکس در این اسناد، این شرکت هنوز به سوددهی نرسیده است و در سال 2017 آنها 111/7 میلیون دلار ضرر کرده‌اند. اما به لطف رشد درآمد سالانه دراپ باکس، میزان ضرر آنها هر ساله کاهش داشته است. در سال 2017 دراپ باکس 1/1 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که که نسبت به درآمد ۶۰۳/۸ میلیون دلاری سال ۲۰۱۵، پیشرفت زیادی داشته است.

هم اکنون 11 میلیون کاربر برای استفاده از خدمات دراپ باکس هزینه می‌پردازند، البته تعداد کل کابران ثبت شده در دراپ باکس حدود 500 میلیون نفر است. براساس اسناد ارائه شده از سوی این کمپانی، میانگین درآمد آنها از هر کاربری که هزینه پرداخت می‌کند ۱۱۱/۹۱ دلار است.

کسب وکار این سرویس اشتراک فایل به این وابسته است که بتواند کاربرانی را که بطور مجانی از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، به سوی سرویس‌های غیرمجانی خود هدایت کند؛ همچنین این کمپانی باید علاوه بر توانایی حفظ این کاربران، بتواند آنها را متقاعد کند تا سرویس‌های مورد استفاده‌ خود را ارتقاء دهند.

سهام دراپ باکس به صورت عمومی عرضه می شود

سهام دراپ باکس در بازار بورس نزدک و با شناسه‌ DBX ارائه می‌شود، البته تا کنون مبلغ هر سهم هنوز مشخص نشده است و احتمالا در آستانه‌ عرضه‌ عمومی سهام این شرکت، ارزش هر سم تعین می‌گردد. سهام داران دراپ باکس به سه سطح مختلف تقسیم می‌شوند، سهام داران سطح C که حق رای در شرکت ندارند، سهام داران سطح B که صاحب یک رای به ازای هر سهم خواهند بود و سهام داران سطح A که به ازای هر سهم ۱۰ رای خواهند داشت.

دراپ باکس در سال 2007 میلادی آغاز به کار کرد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون هدف شایعات مختلف در رابطه با عرضه‌ عمومی سهام خود قرار داشته است. آخرین ارزش گذاری خصوصی این شرکت به جذب سرمایه در سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد که ارزش دراپ باکس معادل ۱۰ میلیارد دلار برآورد شد. از دید برخی منتقدین این مبلغ برآورد شده بسیار بالاتر از ارزش این شرکت در بازار عمومی است. در مدارک ارائه شده از سوی دراپ باکس مشخص شده که ۲۴/۴ درصد از سهام این کمپانی متعلق به درو هیوستون (مدیرعامل شرکت) و ۲۴/۸ درصد سهام نیز به افراد و شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری سکویا کاپیتال تعلق دارد.

    نظرات