شیائومی در پی ورود به بازار گوشی های هوشمند آمریکا

شیائومی در پی ورود به بازار گوشی های هوشمند آمریکا

وانگ شیانگ (سرپرست امور بین المللی شیائومی) با اشاره به اهمیت بسیار زیاد بازار کشور آمریکا برای این کمپانی، اعلام کرد که شیائومی در حال جمع آوری منابع مناسب برای ورود به این بازار است.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته این شرکت چینی با مایکروسافت قراردادی را در زمینه‌های پردازش ابری، سخت افزار و هوش مصنوعی منعقد کرد. اکنون وانگ شیانگ (Wang Xiang) اعلام کرد که این قرارداد در راستای ورود محصولات این کمپانی به بازار ایالات متحده آمریکا است.

شیائومی در پی ورود به بازار گوشی های هوشمند آمریکا

سرپرست امور بین المللی شیائومی تشریح کرد که بازار موبایل در آمریکا با سایر دنیا کمی متفاوت است، زیرا کاربران این کشور با خرید سیمکارت و قرارداد‌ خدمات از اپراتور‌ها گوشی هوشمند دریافت می‌کنند، از اینرو برای ورود به ایالات متحده باید توجه اپراتور‌های این کشور را به خود جلب کرد.

جالب است بدانید که تا قبل از این، هیچ گوشی هوشمندی با برند شیائومی در بازار آمریکا حضور نداشته است و تنها شارژ‌رهای این برند به دست مشتریان این کشور می‌رسید. به همین علت چنانچه این برند چینی بخواهد وارد این بازار شود، باید با محصولات اپل و سامسونگ رقابت کند که می‌تواند بسیار دشوار باشد.

شیائومی در پی ورود به بازار گوشی های هوشمند آمریکا

بازار آمریکا برای شرکت‌های چینی با مشکلاتی همراه است، زیرا چند وقت پیش قرارداد کمپانی هوآوی و اپراتور AT&T این کشور به بهانه‌های امینتی لغو شد. با این وجود ونگ بیان کرد که اصلا نگران حس ضد چینی به وجود آمده بین آمریکا‌یی‌ها نیست، زیرا باور دارد که شیائومی یک شرکت اینترنتی و بسیار باز است و در برابر مردم کشورهای گوناگون نگرشی دوستانه‌ای دارد. وی بیان کرده بود که حتی طرفدارانی در آمریکا دارد که هر روز از آنها می‌پرسند بالاخره چه زمانی به بازار این کشور وارد خواهد شد.

    نظرات