پانزده شهر برتر در استفاده از تکنولوژی بلاک چین

پانزده شهر برتر در استفاده از تکنولوژی بلاک چین

امروزه استفاده از تکنولوژی بلاک چین در ساخت و تولید ابزار ها، پلتفرم‌ها و حتی تولید ارز دیجیتال کاربرد فراوانی دارد.

 به گزارش اکوسیستم، امروزه استفاده از بلاک چین به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. این تکنولوژی بخصوص خود را در تکنولوژی هایی از جمله هوش مصنوعی که به گفته بسیاری از کارشناسان آینده دنیا را تا حد قابل توجهی تغییر خواهد داد، نشان می دهد. در واقع از آنجایی که در بلاک چین از تکنولوژی رمزنگاری استفاده می شود، می توان از آن برای انتقال امن و سریع اطلاعات استفاده نمود. خوشبختانه فعالیت شرکت ها در حوزه استفاده از بلاک چین به‌ قدری زیاد است که هرروز با خلاقیت و نوآوری در زمینه استفاده از بلاک چین مواجه می شویم. اما در این میان شهرهای خاصی در دنیا به‌خصوص در کشور آمریکا وجود دارند که شرکت های فعال در آن ها برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین در حوزه های فعالیتی شان بسیار زیاد است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط شرکت تحلیل داده های Burning Glass، پانزده شهر در آمریکا وجود دارد که در آن ها موقعیت شغلی برای افرادی که تمایل به فعالیت در حوزه بلاک چین و فعالیت های مربوط به آن را دارند نسبت به سایر شهرهای دنیا بسیار بیشتر است. این آمار بر اساس بررسی در خواست نیرو که برای میلیون ها موقعیت شغلی در سال 2017 در حوزه استفاده از بلاک چین، بیت کوین و استفاده از الگوریتم های کاربردی پردازش زبان طبیعی از سوی شرکت های مختلف منتشر شده است، ارائه شده.

در میان شهرهایی که در آن برای این مشاغل درخواست نیرو شده است، نیویورک مقاوم اول را به خود اختصاص داده است. در این شهر بر اساس بررسی های انجام شده، در حدود 1316 موقعیت شغلی فعال در حوزه استفاده از تکنولوژی بلاک چین وجود دارد. استفان رابینسون، مؤسس شرکت ایست راک سافت وِر، که بیشترین فعالیت آن استفاده از بلاک چین با تمرکز بر روی آی تی است، و همچنین مدیریت وب سایت cryptocurrencyjob.com را بر عهده دارد، بر این باور است که نتایج و آمار منتشر شده از بررسی های انجام شده به هیچ عنوان تعجب برانگیز نیست. به عقیده او شهر نیویورک در واقع یک باشگاه موقعیت شغلی است که برای حفظ موقعیت خود می بایست گسترش تکنولوژی بلاک چین و به‌کارگیری آن در سایر حوزه های کسب و کار را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود قرار دهد. رابینسون بر این باور است که تکنولوژی بلاک چین پتانسیل استفاده به‌ کارگیری در اقتصاد و سیستم پولی و مالی کشورهای مختلف را دارد. بر اساس آمار منتشر شده توسط Burning Glass، بسیاری از موقعیت های شغلی در دسترس در آمریکا، از جمله توسعه دهنده نرم افزار، مدیر تولید و غیره از جمله مشاغل تخصصی محسوب می شوند.

در میان شهرهای آمریکا، سان فرانسیسکو مقاوم دوم را در حوزه استفاده از بلاک چین و موقعیت های شغلی در دسترس در این حوزه به خود اختصاص داده است. تعداد موقعیت های شغلی در دسترس در این شهر در حوزه استفاده از بلاک چین در حدود 651 شغل است. اما بعد از سان فرانسیسکو شهرهای بوستون، شیکاگو، پالو آلتا به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم قرار دارند. در پایان این مطلب فهرست پانزده شهر برتر از نظر فراوانی موقعیت شغلی در حوزه استفاده از تکنولوژی بلاک چین را معرفی خواهیم کرد.

نکته‌ای که در خصوص آمار منتشر شده توسط شرکت Burning Glass باید مورد توجه قرار گیرد این است که آمار منتشر شده توسط این شرکت تنها مربوط به موقعیت های شغلی است که به زبان انگلیسی منتشر شده است و سایر موقعیت های شغلی که به زبان های دیگر منتشر و برای آن ها درخواست نیرو شده است، در این بررسی لحاظ نشده اند. به عقیده برخی از کارشناسان در دنیا کشورهای دیگری از جمله کره جنوبی و سوئیس وجود دارند که در آن ها نیز موقعیت های شغلی که در حوزه استفاده از بلاک چین، بسیار زیاد است.

از طرفی در شهرهای مختلف کشورهایی به غیر از آمریکا مانند لندن در انگلستان در حدود 423 موقعیت شغلی مرتبط با تکنولوژی بلاک چین، در سنگاپور 357 شغل و در تورنتو و سیدنی به ترتیب 149 و 97 موقعیت شغلی در حوزه استفاده از تکنولوژی بلاک چین وجود دارد که برای آن ها در خواست نیرو شده است.

بسیاری از موقعیت های شغلی در حوزه استفاده از تکنولوژی بلاک چین مربوط از طرف شرکت های معتبر و بسیار بزرگ در دنیا منتشر شده است. این امر نشان می دهد که بسیاری از شرکت های معتبر و بزرگ از تکنولوژی بلاک چین به‌عنوان ابزاری برای افزایش قدرت و نفوذ خود در بازار استفاده می کنند. شرکت هایی از جمله Accenture، IBM و Deloitte از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین در خواست نیروی متخصص در حوزه تکنولوژی بلاک چین را انجام داده اند. در این شرکت ها موقعیت های شغلی ارائه شده بیشتر در خصوص استفاده از بلاک چین در کنار سایر تکنولوژی ها و یا استفاده از آن در حوزه ارز دیجیتال و رمزنگاری شده است.

بعد از بیت کوین که بزرگ ترین ارز دیجیتال در دنیا به شمار می آید،اتریوم از جمله فراگیر ترین ارزهای دیجیتالی است که در آن از تکنولوژی بلاک چین استفاده شده است.  به عقیده رابینسون، افراد برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین در این ارز دیجیتال بهتر است اصول برنامه نویسی به زبان solidity را یاد بگیرند. توسعه دهنگان با استفاده از این زبان برنامه نویسی می توانند اپلیکیشن هایی بسازند که با ارز دیجیتال اتریوم کار می کند. به عقیده وی بسیاری از مشاغلی که در حوزه استفاده از تکنولوژی ارز دیجیتال در دسترس عموم قرار دارند، نیاز به دانستن برخی از زبان های برنامه نویسی که قابلیت های ویژه ای برای کار با این تکنولوژی را دارند، وجود دارد.

به غیر از ارز دیجیتال، یکی از شاخه هایی که در آن از تکنولوژی بلاک چین استفاده می شود، توسعه هسته نرم افزار است. در این شاخه بیشتر فعالیت بر روی پلتفرم‌های رمزنگاری شده است. پلتفرم‌هایی از جمله بیت کوین، اتریوم و EOS.IO . هر چند موقعیت های شغلی در این حوزه نسبت به سایر حوزه هایی که در آن از تکنولوژی بلاک چین استفاده می شود، کمتر است اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، با پیشرفت تکنولوژی بلاک چین موقعیت های شغلی و جذب نیرو در این شاخه نیز افزایش خواهد یافت.

اما 15 شهر برتر که در آن ها موقعیت های شغلی در حوزه بلاک چین بسیار زیاد است عبارتند از :

نیویورک با 1316 موقعیت، سان فرانسیسکو با 651 موقعیت، بوستون با 211، شیکاگو با 148 شغل در دسترس، پالو آلتو با 132، آستین با 116 موقعیت، سان جوز با 97 شغل، آلتانا با 82، رالیِق با 81، لس آنجلس با 72، سیاتل با 68، دنور 65، واشنگتن دی سی با 56، هوستون با 55 و شارلوت با 50 شغل و موقعیت شغلی در دسترس برای کار در حوزه استفاده از بلاک چین.

    نظرات