بهینه سازی فرآیند جذب رانندگان اسنپ

بهینه سازی فرآیند جذب رانندگان اسنپ

تاکسی اینترنتی اسنپ برای بهینه سازی فرآیند جذب رانندگان در ناوگان خود، اپلیکیشنی با نام پروموتر اپ (Promoter App) را معرفی کرد. این اپ پس از آنکه یک دوره آزمایشی سه ماهه را پشت سرگذاشت، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، پیش از این اسنپ برای جذب متقاضیان کار در ناوگان خود، افرادی را در میادین و خیابان‌های شهر مستقر می‌کرد تا اقدام به جذب راننده کنند. اگر چه این شرکت اعلام کرده بود که فقط فرآیند جذب اولیه به این صورت انجام می‌شود و پس از آن افراد باید با مراجعه حضوری به دفاتر اسنپ فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند، اما همیشه بخاطر این شیوه جذب راننده مورد انتقاد قرار داشت.

در همین راستا و به منظور تسهیل فرآیند جذب ناوگان، اسنپ اعلام کرد که از این پس فرآیند جذب راننده از طریق پروموتر اپ انجام می‌شود و به جای فرم‌های کاغذی، مراحل به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد.

تاکسی اینترنتی اسنپ اعلام کرد: این اپ صرفا در اختیار بازاریابان مورد تائید این سامانه قرار می‌گیرد و با استفاده از شناسه و رمز عبوری که اسنپ در اختیار آنها قرار می‌دهد، فعال می‌شود. به عبارت دیگر پروموتر اپ در مارکت‌های اندروید و ios همچون گوگل پلی و اپ استور قرار نخواهد گرفت و این شرکت آن را تنها روی دستگاه بازاریابان نصب می‌کند.

ثبت نام در ناوگان طی 3 مرحله جذب، آموزش و احراز هویت انجام می‌شود. گروه جذب رانندگان (بازاریابی) اسنپ در سراسر ایران را بازاریابان میدانی، کارشناسان و کارشناسان ارشد بازاریابی تشکیل می‌دهند که فعالیت خود را در زمینه جذب راننده با استفاده از Promoter App پیش می‌برند.

علی قاضی (یکی از مدیران ارشد توسعه اسنپ) در مورد اپلیکیشن بازاریابان این تاکسی آنلاین اعلام کرد که این اپ به منظور پیشگیری از بروز خطای انسانی و سوء استفاده‌های احتمالی در دو سطح دسترسی متفاوت طراحی شده است. دسترسی سطح یک به بازاریابان میدانی و دسترسی سطح دو به کارشناسان بازاریابی اختصاص دارد.

قاضی راجع به تفاوت سطح دسترسی یک و دو گفت: در دسترسی سطح یک، بازاریاب اسنپ فرم ثبت‌ نام را بررسی می‌کند و با کمک اپلیکیشن از چهره فرد متقاضی و تمام مدارک فرد متقاضی مانند کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، بیمه نامه و ... عکس می‌گیرد. سپس تمام اطلاعات را وارد پروموتر اپ می‌کند. در ادامه کارشناس بازاریابی اسنپ که دسترسی سطح دو دارد، توسط پروموتر اپ تمام مدارک را با اطلاعات ثبت شده در فرم الکترونیکی ثبت نام مطابقت می‌دهد. در این مرحله عکسی که از چهره متقاضی گرفته شده است با تصویر مدارک او تطبیق داده می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که بعد از دو مرحله فوق، نیاز به تایید سومی نیز وجود دارد که توسط تیم احراز هویت انجام می‌شود. در این مرحله، یک تیم چند ده نفره مسئول تطابق مدارک و اطلاعات متقاضیان هستند و همه مدارک و اطلاعات دوباره بررسی می‌شوند.

اسنپ این اقدام را با هدف تلاش برای حذف افرادی است که با مشخصات سایرین به ناوگان این مجموعه اضافه می‌شوند، انجام داده است. این شرکت در تشریح این اقدام گفت: با مکانیزه شدن فرآیند ثبت نام و استفاده از اپلیکیشن مخصوص، امکان بروز خطا و همچنین دور زدن سیستم ثبت نام توسط افراد سودجو دیگر وجود ندارد.

سامانه اسنپ در ماه‌های گذشته سعی کرده است که امنیت سرویس خود را ارتقاء دهد و استفاده از پروموتر اپ نیز در همین راستا انجام می‌شود. اگرچه هنوز هم بعضی از وعده‌هایی که این استارتاپ برای سال جاری داده بود مثل فعالسازی پوشش شماره تماس در همه شهرها و شناخت بیومتریک رانندگان در آغاز روز کاری، همچنان تحقق پیدا نکرده است.

    نظرات