بخشی از سهام نوکیا به دولت فنلاند واگذار شد

بخشی از سهام نوکیا به دولت فنلاند واگذار شد

به منظور حفظ اصالت فنلاندی برند نوکیا و نفوذ هر چه بیشتر این شرکت در بین شبکه‌های مخابراتی، دولت فنلاند 3/3 درصد از سهام نوکیا را به ارزش 1/04 میلیارد دلار خریداری کرد.

به گزارش اکوسیستم، دولت فنلاند سرمایه گذاری در شرکت نوکیا را به واسطه شرکت سرمایه گذاری سولیدیوم انجام داد. در این راستا اَنتی مکینِن، (مدیرعامل سولیدیوم) گفت: معتقد هستیم که این یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود. نوکیا بزرگترین شرکت فنلاندی است و با این سرمایه گذاری فنلاندی  بودن آن تا حدودی حفظ خواهد شد.

علاوه بر این مدیرعامل سولیدیوم اعلام کرد که سولیدیوم به دنبال تکیه زدن بر صندلی هیئت مدیره در جلسه بعدی سهامداران نوکیا نیست، اما شاید در آینده این موضوع به عنوان یک گزینه مطرح شود. وی به این نکته اشاره کرد که سولیدیوم در سال جاری میلادی، نقش فعال و مهمتری را در هیئت مدیره نوکیا ایفا خواهد گرفت.

شرکت نوکیا در سال‌های گذشته، نقش پررنگی را در بازار موبایل جهان بازی می‌کرد. همچنین نقش عمده‌ای را نیز در پیش بردن اقتصاد فنلاند داشته است، بطوریکه 4 درصد از تولید ناخالص ملی و 20 درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص داد. اما سقوط بخش تولید موبایل‌های نوکیا، رکود اقتصادی در این کشور را به دنبال داشت، رکودی که همچنان اثراتی از آن در اقتصاد فنلاند به چشم می‌خورد.

بخش گوشی‌های هوشمند شرکت نوکیا مدتی قبل به کمپانی HMD Global واگذار شد. بخش کسب و کار این شرکت نیز اکنون بر صنعت شبکه‌های مخابراتی تمرکز کرده است که رقبای توانمندی از جمله اریکسون و هواوی دارد.

کمپانی سولیدیوم قبل از این نیز سرمایه‌گذاری‌های مشابه‌ در شرکت‌های دیگری انجام داده بود تا به این ترتیب اصالت فنلاندی بودن آنها حفظ گردد. در راستای اجرای این سیاست‌ها، شرکت سرمایه گذاری سولیدیوم میزان کمی از سهام‌های 13 شرکت فنلاندی را در اختیار دارد.

    نظرات