دولت فرانسه از شرکت های گوگل و اپل شکایت کرد

دولت فرانسه از شرکت های گوگل و اپل شکایت کرد

دولت فرانسه قصد دارد که از دو شرکت گوگل و اپل به اتهام سواستفاده از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن شکایت کند. چنانچه دولت فرانسه بتواند ادعای خود را در دادگاه اثبات کند، این دو شرکت جریمه قابل توجهی را باید پرداخت کنند.

به گزارش اکوسیستم، برونو لومیر (وزیر اقتصاد فرانسه) با اشاره به اینکه اپل و گوگل شرایط ناعادلانه‌ای را برای افراد فعال در حوزه توسعه اپلیکیشن به وجود آورده‌اند، گفت: هنگامی که یک توسعه دهنده قصد دارد محصول خود را به این دو کمپانی بفروشد، باید هزینه بپردازد. از طرف دیگر این کمپانی‌ها داده‌های مربوط به محصول را از فرد دریافت می‌کنند و حق فسخ قرارداد به صورت یکطرفه را نیز دارند. این مسائل به هیچ وجه قابل قبول نیستند.

ظاهرا فرانسه قصد دارد تا به هر ترتیب راهکارهایی را که به شرکت‌های مانند گوگل اجازه می‌داد تا قوانین مالیاتی را دور بزنند، مسدود کند. لومیر با خاطرنشان کردن این موضوع که طرح‌های دولت فرانسه برای شرکت‌های فناوری به همین مورد ختم نمی‌شود، ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم که از ابتدای سال 2019 میلادی از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری مالیات دریافت کنیم.

فرانسه و دیگر قدرت اقتصادی اروپا یعنی آلمان، در حال تلاش برای تغییر قوانینی هستند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهند به منظور فرار مالیاتی، درآمدهای خود را به سایر کشورهای با مالیات کمتر انتقال دهند.

دولت فرانسه سال گذشته میلادی نیز کمپانی گوگل را به فرار مالیاتی متهم کرد. اما در نهایت دادگاه این شرکت را از اتهام وارده مبرا دانست. به علاوه دو ماه پیش نیز این دولت به دنبال اخذ جریمه‌ای کلان از آیفون به بهانه کاهش عمدی سرعت گوشی‌های قدیمی این کمپانی به دلیل ضعیف شدن باتری بود. طبق قوانین فرانسه، در صورتی که شرکتی به طور عمدی عمر محصولات خود را کاهش دهد، باید جریمه‌ای معادل 5 درصد از درآمد سالانه‌اش را بپردازد.

    نظرات