صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت گرفت

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت گرفت

در آخرین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی در سال جاری، فعالیت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی چهارمحال و بختیاری تصویب شد. به این ترتیب تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به ۳۹ صندوق رسید.

به گزارش اکوسیستم، آخرین نشست سال 96 کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور با حضور مسعود برومند (معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر کل شورای عالی عتف) و دکتر بهزاد سلطانی (رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه) در محل وزارت علوم برگزار شد.

در این جلسه بنا به درخواست پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی این استان مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید. به علاوه گزارشی از برگزاری دومین رویداد هم‌افزایی صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی فعال نیز برای اعضای کارگروه ارائه شد.

در ادامه این جلسه، اصلاحات پیشنهادی اعضای کارگروه و دبیرخانه، به منظور تغییر آیین‌نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مطرح گردید. پس از آنکه پیشنهادها تکمیل شد، این اصلاحات مصوب گردید و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شد.

روابط عمومی وزارت علوم اعلام کرد که در دوره جدید فعالیت این کارگروه، ۲۱ صندوق مجوز فعالیت دریافت کردند که با احتساب ۱۸ صندوق پیشین، در مجموع صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی کشور به ۳۹ رسیده است.

جلسات این کارگروه تاکنون بطور ماهانه برگزار گردیده است. اعضای کارگروه را نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، بانک مرکزی و نماینده صنفی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور تشکیل می‌دهند.

    نظرات