حمایت مالی از ایده های خلاقانه انجمن‌های علمی دانشجویی

حمایت مالی از ایده های خلاقانه انجمن‌های علمی دانشجویی

ذوالفقار یزدانمهر (مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم) اعلام کرد که این صندوق از ایده‌های برتر و خلاقانه انجمن‌های علمی در سال جاری حمایت می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، طبق گفته یزدانمهر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویانی که ایده‌های خلاقانه‌ داشته باشند، وام 10 تا 100 میلیون تومانی اعطا خواهد کرد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های که در این صندوق انجام شده است، قرار شد انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها فعال‌تر گردند، زیرا که فعالیت‌های خیلی خوبی در این انجمن‌ها انجام می‌شود. دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی، هنر،‌ فنی و حرفه‌ای و... ایده‌ها و تولیدات خوبی دارند، ولی در عین حال نیز این دانشجویان با مشکلات متعددی روبرو هستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: این صندوق به دانشجویانی که در زمینه اشتغال کار می‌کنند، کمک می‌کند و در این راستا به هر یک از دانشجویان مبلغ 10 میلیون تومان وام و به گروه آنها تا 100 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد اختصاص می‌دهد. هدف از اعطای این وام کمک به موفقیت دانشجویان در کسب و کار است.

وی اظهار داشت: مصوبه هیئت امنا برای اختصاص وام به دانشجویان در انجمن‌های علمی به تصویب رسید. این مصوبه در سال جاری اجرا می‌شود.

یزدانمهر در پایان خاطر نشان کرد: تمامی دانشجویان انجمن‌های علمی که طرح و ایده‌های خلاقانه‌ای دارند، می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را به مراکز رشد پیشنهاد بدهند. این مراکر نیز ایده‌های فوق را برای تائید به معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه می‌دهد، پس از آنکه این ایده‌ها در شورای صندوق رفاه بررسی شد، صاحبان ایده‌ها از وام این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

    نظرات