عذرخواهی تمام صفحه مارک زاکربرگ در روزنامه‌های معتبر

عذرخواهی تمام صفحه مارک زاکربرگ در روزنامه‌های معتبر

رسوایی اخیر فیسبوک در مورد سوء استفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی، افکار عمومی را به این سمت سوق داد که آیا این کمپانی می‌تواند اطلاعاتی که از کاربران خود دارد را به سایر شرکت‌ها بفروشد و کسب درآمد کند؟ در همین راستا مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک) سعی دارد تا با عذرخواهی از کاربران اعتماد دوباره آنها را به دست آورد.

به گزارش اکوسیستم، درپی مشکلاتی که برای فیسبوک به وجود آمد، کاربران آن شروع به حذف اکانت‌های خود کردند. حتی سهام این شرکت نیز پس از رفتار تهاجمی زاکربرگ در مصاحبه‌هایی که با شبکه‌ها CNN و رسانه‌های دیگر داشت، 13 درصد افت کرد. به همین منظور فیسبوک برای جلب رضایت کاربران، روز یکشنبه در روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتون پست و وال استریت ژورنال در آمریکا و برخی از روزنامه‌های انگلستان از کاربران خود عذرخواهی کرد.

انتشار عذرخواهی مارک زاکربرگ در روزنامه‌های معتبر

مدیرعامل فیسبوک در یکی از بیانیه‌های این شرکت نوشت: مسئولیت حفاظت از اطلاعات شما به عهده ما است، اگر نتوانیم این کار را به نحوی شایسته انجام دهیم، لیاقت داشتن آن اطلاعات را نیز نداریم.

در ادامه بیانیه، زاکربرگ از به کار بردن عنوان کمبریج آنالیتیکا خودداری کرد و در عوض از عبارت اپلیکیشن کوئیزی که توسط یک محقق دانشگاه ساخته شده بود، استفاده کرد. وی از اینکه اجازه دادند یک اپلیکیشن با اطلاعاتی که از 50 میلیون کاربر دزدیده است فرار کند، عذرخواهی کرد و افزود که تحقیقات راجع به اپلیکیشنی که دسترسی‌های مشابه‌ای دارند، در حال انجام است.

مدیرعامل فیسبوک با لحنی که امیدوار کننده نبود، نوشت: انتظار داریم که اپلیکیشن‌های دیگری نیز با اهدافی مشابه وجود داشته باشند. به محض اینکه اپلیکیشن‌های فوق را پیدا کنیم، مانع از ادامه فعالیت آنها خواهیم شد و به کاربرانی که تحت تاثیر آنها قرارگرفته‌اند، اطلاع خواهیم داد. از اینکه به این شبکه مجازی ایمان‌ دارید، سپاسگذاریم و قول می‌دهم که عملکرد بهتری داشته باشیم.

این تغییر موضع زاکربرگ نسبت به مصاحبه‌های وی با CNN و دیگر رسانه‌ها نشان می‌دهد که شرایط این کمپانی چندان خوب نیست. با وجود اینکه شاید فیسبوک بتواند از نظر سازمانی این مسئله را حل کند، اما هنوز مشخص نیست آیا کاربران نیز می‌توانند با این موضوع کنار بیایند.

    نظرات