چگونه از تلگرام در جهت رونق کسب و کارمان استفاده کنیم؟
تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان است که در ایران کاربران زیادی دارد. در این پیام رسان هیچ محدودیتی برای جابجایی حجم اطلاعات وجود ندارد و احتیاجی به پرداخت هزینه و خرید اشتراک برای استفاده از آن نیست، بنابراین میتواند بستری مناسب برای معرفی و بهبود کسب و کارها باشد.
اکوسیستم – زمانی که تلگرام عرضه شد، تنها در 24 ساعت اول موفق به جذب 7 میلیون کاربر شد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که علت این موفقیت، ترکیب قابلیتهای دو اپلیکیشن واتساپ و اسنپچت بوده است. تلگرام امکان به اشتراک گذاری هر نوع فایلی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، به طوریکه کاربران احتیاجی به نصب سایر اپلیکیشنها ندارند.
اگر شما هم یکی از کاربران این اپلیکیشن هستید، میتوانید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه ذکر میشود آن را به ابزاری برای بهبود کسب و کار خود تبدیل کنید.
پستهای جالب و مرتبط با حوزه کاری خود را مجددا به اشتراک بگذارید
اگر مقاله، فایل، تصویر و... که به حوزه کاری شما مرتبط است را پیدا کردید، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. معرفی کردن خودتان بهعنوان فردی علاقهمند به یک صنعت مشخص، شناختن دیگران و صحبت کردن با آنها یکی از شیوههای موثر برای توسعه شبکه ارتباطی است. به یاد داشته باشید مطالبی را که به اشتراک میگذارید علاوه بر ارزش معنایی بالا باید از منابع معتبری نیز تهیه شده باشند. هر اندازه که در مطالب و ایدههایی که به اشتراک میگذارید، خلاقیت و نوآوری بیشتری وجود داشته باشد، افراد بیشتری به سمت شما جذب میشوند.
ابزار خودتان را روی رابط کاربری برنامه نویسی تلگرام ایجاد کنید
تلگرام اپلیکیشنی متن باز است که امکان دسترسی به کد منبع خود را برای تمام افراد علاقهمند فراهم میکند. بنابراین تمام افراد قادر خواهند بود با استفاده از کد تلگرام و بدون پرداخت هیچگونه هزینهای، پیامهایی مشابه به پیامهای تلگرام را روی پلتفرم خود پیادهسازی کنند. البته تلگرام امکاناتی بیشتر از رباتها را برای توسعهدهندگان مهیا کرده است و این افراد میتوانند با بکار بردن کدهای تلگرام، اپلیکیشن مخصوص خود را با افزودن قابلیتهای دلخواه طراحی کنند.
تبلیغات مداوم را کنار بگذارید
اگر از اپلیکیشن تلگرام برای کسب و کار استفاده میکنید، به خاطر داشته باشید که اگر محصولات و خدمات خود را دائما تبلیغ کنید هیچ فایدهای نخواهد داشت. پستهایی که ارتباط برند با مشتری را افزایش میدهند بیشتر مورد توجه کاربران هستند، بنابراین تنها یک محصول یا خدمات خاص را تبلیغ نکنید. ارتباطات عمیق، کلید اصلی به وجود آمد حس تعلق مشتری به برند است. برای انجام این کار سعی کنید مواردی که برای کاربران از اهمیت ویژهای برخوردار هستند را پیدا کنید و با صحبت کردن در مورد این موضوعات، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید.
مسابقات کوچکی را برگزار کنید
مطرح کردن یک سؤال یا برگزاری مسابقات کوچک میتواند ترافیک زیادی را به سوی وبسایت شما هدایت کند. جوایزی که برای برندگان مسابقه در نظر میگیرید، کاربران را تشویق خواهد کرد که پست شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. به طور مثال دریافت تعداد لایک بیشتر یا گرفتن عکس سلفی با محصول مورد نظر میتواند ایدههای خوبی برای مسابقه باشند. علاوه بر این، طراحی رأیگیریهای تلگرام باعث ترغیب دنبالکنندگان به ارتباط بیشتری با شما و دیگر کاربران میشود.
معرفی صفحات کسب و کار در سایر شبکههای اجتماعی
به منظور افزایش محبوبیت خود از دنبالکنندگان درخواست کنید که از پروفایل شما در سایر شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین بازدید کنند. معرفی لینک سایر شبکههای اجتماعی کسب و کار در پیام رسان تلگرام علاوه بر آنکه باعث صرفهجویی در زمان میشود، به افزایش سهولت دریافت پیامها از سایر سایتها نیز کمک میکند. به خاطر داشته باشید که در لینک دادن به دیگر شبکههای اجتماعی زیادهروی نکنید.
توجه کنید که هر شبکه اجتماعی فضای مخصوص به خود را دارد و پستهایی که در آن به اشتراک گذاشته میشوند باید با فرهنگ آن شبکه اجتماعی هماهنگ باشند، برای نمونه لینکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص کسب و کار است و نباید پستهایی غیر مرتبط با این موضوع را در آن به اشتراک بگذارید.
لطف دیگران را جبران کنید
اگر کاربری پست شما را به اشتراک گذاشت، سعی کنید این کار وی را جبران نمایید. توجه کردن به علاقهمندی دنبالکنندگان اثر خیلی خوبی خواهد داشت، همچنین باعث ترغیب آنان میشود تا کانال یا گروه کسب و کارتان را به سایرین معرفی کنند.
سعی کنید حضور اجتماعی خود را افزایش دهید
تهیه ایمیلهای جالب، تولید محتوا در وبلاگ شخصی و ساختن محتوای صوتی و ویدئویی از شیوههای اثرگذار در جذب مخاطب است. به منظور بهتر دیده شدن در بحثهای مرتبط با صنعت کاری خود شرکت کنید و به سؤال دیگران پاسخ دهید. همچنین میتوانید از آنها دعوت کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت شما بازدید کنند یا در کانال تلگرام عضو شوند.
تمام کسب و کارها با تولید محتوای باکیفیت میتواند از خدمات رایگان پیامرسان تلگرام برای افزایش تعداد مشتریان خود استفاده کنند.
نظرات