برترین استارتاپ‌های بین‌المللی فعال در حوزه حمل و نقل

برترین استارتاپ‌های بین‌المللی فعال در حوزه حمل و نقل

پیش بینی می‌شود که جمعیت جهان تا سال 2030 میلادی به 8/5 میلیارد نفر برسد و بخش عمده‌ای از این جمعیت نیز در مناطق شهری زندگی خواهند کرد. این موضوع چالشی عمده برای سیستم حمل و نقل خواهد بود، در این بین نقش استارتاپ‌های فعال در این حوزه نیز پررنگ‌تر از قبل می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، تا سال 2020 میلادی حدود 90 درصد از معاملات به صورت آنلاین انجام می‌شود. این مسئله شامل حوزه حمل و نقل نیز خواهد شد، از اینرو در ادامه به معرفی برترین استارتاپ‌های جهان در حوزه حمل و نقل می‌پردازیم.

Blue Signal

در شهرهای پرجمعیت که ترافیک سنگینی دارند، Blue Signal می‌تواند راه نجاتی برای فرار از ترافیک به حساب آید. این نرم افزار برپایه الگوریتم هوش مصنوعی خود و با در نظر گرفتن اطلاعاتی که ذخیره شده‌اند، وضعیت ترافیک را از دو ساعت تا دو روز پیش بینی می‌کند. این تکنولوژی باعث کاهش تراکم ترافیک و ایمن‌تر شدن آن می‌گردد. جیسون بایک (Jason Baik) بنیانگذار استارتاپ کره‌ای Blue Signal است.

Pantonium

استارتاپ Pantonium از الگوریتم‌های اختصاصی برای بهینه سازی حمل و نقل از طریق ترکیب زمان واقعی مسیرهای ثابت و خدمات انعطاف‌پذیر مورد تقاضا بهره می‌برند. به علاوه این پلتفرم با بکار بردن فناوری مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری، فرآیندهای روزانه نظیر اعزام، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی راننده و خودرو را مدیریت می‌کند.

Pantonium

این استارتاپ کانادایی توسط رمی دسا (Remi Dessa) تاسیس شد. در حال حاضر Pantonium در دسترس کاربران بیش از 30 ایالت در سراسر آمریکای شمالی قرار دارد.

Ryde

استارتاپ Ryde از فناوری مکان یابی به منظور ایجاد هماهنگی میان رانندگان و مشتریان استفاده می‌کند. این استارتاپ قصد دارد با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا با مشکلات حمل و نقل و آلودگی هوا مبارزه کند. به علاوه اتوبوسرانی Ryde، باعث کاهش هزینه‌ها برای مسافران و رانندگان شده است.

Ryde

ترنس زو (Terence Zou) بنیانگذار این استارتاپ سنگاپوری، به دنبال یافتن راهکاری برای اتصال راه‌های ارتباطی مردم با یکدیگر و به ارمغان آوردن جامعه‌ای مدرن است.

Katsana

استارتاپ Katsana با استفاده از سیستم پیشرفته ردیابی GPS، نظارت و بازیابی موقعیت خودرو را برای کاربران امکان پذیر می‌کند. این استارتاپ که در مالزی فعالیت دارد، در طول 12 ماه توانست اطلاعات و داده‌های رانندگی بیش از 230 میلیون کیلومتر را تجزیه و تحلیل کرده است. در کشور مالزی روزانه تقریبا 60 خودرو به سرقت می‌رود و استارتاپ Katsana توانسته است حدود 98/2 درصد از اتومبیل‌هایی که ربوده شده بودند را بازیابی کند. سید احمد فلاحه این استارتاپ را تاسیس کرده است.

Sontra

استارتاپ برزیلی Sontra با ستفاده از سیستمی ساده، سریع و بصری امکان ردیابی محموله‌های باری و کامیون‌های موجود را برای رانندگان به وجود آورده است. این استارتاپ به دلیل عملکرد سریعی که دارد، می‌تواند در زمانی کوتاه بهترین محموله‌ها را پیدا کند و این امر انقلابی در بازار حمل و نقل بزریل به وجود آورده است.

Flexport

Flexport نخستین شرکت حمل و نقل بین المللی و کارگزاری گمرکی است که با پلتفرمی مبتنی بر داشبورد آنلاین در زمینه سهولت در حمل و نقل فعالیت می‌کند. خدمات این استارتاپ شامل حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، تحویل و بیمه حمل و نقل می‌شود. این استارت آپ توسط سرمایه گذاران برجسته‌ای مانند شرکت‌های Google، Bloomberg BETA وFirst Round Capital مورد حمایت قرار گرفته است.

Flexport یکی از اولین تجهیزات حمل و نقل دیجیتالی است که خدمات مربوط به این حوزه را در سه قاره تسهیل می‌بخشد. این استارتاپ در حال حاضر بالغ بر 10 هزار مشتری و تامین کننده را مدیریت می‌کند و یکی از معدود استارتاپ‌هایی است که علاوه بر تامین نیاز بازار هدف، آن را توسعه نیز می‌دهد.

Uber

اوبر، یک سرویس آنلاین برای حمل و نقل درون شهری است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن این استارتاپ می‌توانند درخواست خودرو را ثبت کنند، سپس نرم افزار Uber به‌ صورت خودکار میان مسافرین با نزدیکترین راننده ارتباط برقرار می‌کند و موقعیت مسافر را برای راننده می‌فرستند. نرم‌افزار اوبر کرایه مسافران را به صورت خودکار محاسبه می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد.

Uber

دفتر مرکزی اوبر در سانفرانسیسکو قرار دارد و خدمات این استارتاپ در 66 کشور عرضه می‌شود. اوبر در مدت زمان کوتاهی توانست محبوبیت بسیاری به دست آورد، از اینرو شرکت‌های زیادی در تلاش هستند تا مدل کسب و کار این استارتاپ را پیاده‌سازی کنند.

Zagster

استارتاپ Zagster برنامه‌های به اشتراک گذاری دوچرخه برای شهرها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های تجاری، هتل‌ها و مناطق مسکونی در سراسر ایالات متحده را طراحی و پیاه‌سازی می‌کند. این استارتاپ که در ماساچوست مستقر است، تا کنون بالغ بر 100 برنامه مبتنی بر اشتراک گذاری دوچرخه را برای شرکت‌های بزرگی از جمله جنرال موتورز، ایروین و... ارائه داده است.

ایمن‌سازی دوچرخه‌ها با استفاده از قفل‌های کریپتون انجام می‌شود. این قفل‌ها توسط اپلیکیشن موبایل یا ارسال پیام متنی به سرویس پیامک Zagster فعال یا غیرفعال می‌شوند. از آنجایی که Zagster به خرید تجهیزات از سوی مشتریان احتیاج ندارد، می‌تواند برنامه‌های به اشتراک‌گذاری دوچرخه را به سرعت گسترش دهد تا بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

Signal Labs

هری اسریوانسان (Hari Srinivasan) با الهام گرفتن از یک حادثه دلخراش رانندگی یک اپلیکیشن موبایل را طراحی کرد تا به این وسیله مانع از حوادث ترافیکی شود. این برنامه در خصوص تقاطع‌های خطرناک، نشانه‌های توقف دو طرفه، عبور از پیاده رو و مواردی از قبیل به رانندگان هشدار می‌دهند. این استارتاپ که در سانفرانسیسکو قرار دارد با شرکت SWARCO (یکی از بزرگترین شرکت‌های نورپردازی و نمایندگی‌های تجاری در جهان) مشارکت می‌کند. هدف از این مشارکت اختراع مجدد علائم ترافیکی هوشمند تا آنها را از حالت سنتی خارج کند.

NEXT Trucking

NEXT Trucking یک استارتاپ لجستیک در کالیفرنیا است که بطور آنلاین شرکت‌های حمل و نقل کوچک و متوسط را به شرکت‌های باربری متصل می‌کند، این شرکت‌ها بر سر قیمت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این پلتفرم با استفاده از ابزارهایی ساده، گزینه‌های پرداخت را نیز فراهم می‌کند.

    نظرات