فین استارز پل ارتباطی سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای فین‌تکی

فین استارز پل ارتباطی سرمایه‌گذاران و کسب و کارهای فین‌تکی

استارتاپ‌های حاضر در فین استارز، از این رویداد به عنوان فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط میان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران نام بردند.

به گزارش اکوسیستم، در نخستین روز رویداد فین استارز 2018  یک پنل تخصصی با موضوع فین‌تک و بازار سرمایه و چندین کارگاه تخصصی با موضوعات بلاک چین، چشم انداز صنعت ماینینگ، بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران و ... برگزار شد.

در سالن فین استارز تعداد 51 استارتاپ فعال در حوزه فناوری‌های مالی دارای کانتر هستند و به معرفی زمینه‌های کاری و ارائه آخرین دستاوردها و ایده‌های خود می‌پردازند.

استارتاپ آوانس که در حوزه صنعت بیمه و اینترنت فعالیت دارد، در مورد فین استارز و هدف از حضور در آن، گفت: از آنجا که برای فعالیت خود به سرمایه‌گذارانی نیاز داریم که با دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه آشنا باشند، فین استارز فرصت مناسبی برای معرفی آوانس به سرمایه‌گذاران است، زیرا سرمايه‌گذاران متخصص در این حوزه، بهترین افرادی هستند که علاوه بر خدمات مالی در هنگام بروز مشکلات فنی و تکنیکی می‌توانند به ما کمک کنند.

آوانس که با هدف تبلیغ فعالیت خود در فین استارز 2018 حضور یافته است، این فرصت را موقعیت خوبی دانست تا با شرکت‌های بیمه‌ حاضر در این رویداد و سرمایه‌گذاران بطور مستقیم ارتباط داشته باشند.

آوانس نخستین استارتاپی است که با بررسی نمونه‌های خارجی توانست در این حوزه فعالیت کند. آنها استارتاپ‌های خارجی فعال در حوزه بیمه که ترند جهانی بودند را بررسی کردند و یکی از موفق‌ترین آنها را انتخاب نمودند و اعلام کردند که یک ترند جدید در صنعت بیمه در حال اتفاق است.

پولینو یکی دیگر از استارتاپ‌های حاضر در فین استارز است که برای نخستین بار به صورت حرفه‌ای در این رویداد حضور دارد. پولینو فین‌ استارز را فرصت خوبی دانست تا شرکت‌های بورسی و بانکی گرد یکدیگر جمع شوند و بتوانند در سال‌های آتی آینده خوبی را در این عرصه رقم بزنند.

این استارتاپ یک کیف پول اکترونیکی برای جایگزینی کارت عابر بانکی طراحی کرده است. کاربران پولینو می‌توانند تمامی تبادلات مالی خود را توسط این اپلیکیشن انجام دهند. پولینو با اشاره به تاثیر فین استارز بر کسب و کار خود، گفت: این رویداد فضایی را ایجاد کرده است تا استارتاپ‌ها بتوانند خود را معرفی کنند. از آنجا که اغلب آنها زمانی را برای معرفی خود ندارند، فین استارز فرصتی خوبی را برای برقراری ارتباط میان استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

این استارتاپ تاکید کرد: چنین رویدادی باعث می‌شود که جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه مالی کشور معرفی گردند. به همین دلیل اگر این رویداد بطور مداوم هر ساله برگزار گردد، می‌تواند انگیزه بسیار خوبی برای استارتاپ‌ها فراهم کند.

کارگاه‌های تخصصی با موضوعات مختلف

از کارگاه‌هایی که در اولین روز فین استارز برگزار شد می‌توان به کارگاه‌های "طراحی مدل کسب و کار در استارتاپ‌ها"، "مقدماتی بر ارزش گذاری استارتاپ‌ها"، "رقبای ما کدامند؟ تحلیل رقبای فين‌تک در بازار با رویکرد ديزاين"، "بایسته‌های پذیرش در فرابورس ایران"، "بررسی چشم انداز از صنعت ماینینگ" و "بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟" اشاره کرد.

    نظرات