خلاء فعالیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در حوزه انرژی

خلاء فعالیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در حوزه انرژی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از خلاء جدی فعالیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در حوزه انرژی خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، سیروس وطنخواه (دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری) در گردهمایی شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌های حوزه انرژی، ضمن اشاره به اهمیت نقش بازیگران مختلف در اعتلای وضع انرژی کشور، بیان کرد: فعالیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد تلفات انرژی در کشور مربوط به بخش مسکن است، گفت: به علت حضور گسترده مردم، این بخش به طور جدی به تزریق فناوری‌ها برای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف احتیاج دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع که حوزه انرژی برخلاف سایر حوزه‌ها با بخش‌های مختلف دولت گره خورده است، ادامه داد: این در شرایطی است که کسب و کارهای نوین و بخش خصوصی با مردم سروکار دارند، به همین علت این نوع کسب و کارها می‌توانند نقشی تاثیرگذار در بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به خلاء جدی فعالیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها در زمینه انرژی، اعلام کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمایل بسیاری به گسترش هر چه بیشتر شتابدهنده‌ها در بخش‌هایی از جمله حمل و نقل، عرضه و تقاضا به منظور بهینه‌سازی فرآیندها در مصرف انرژی دارد.

وطنخواه با ذکر این موضوع که معاونت علمی علاقه دارد که بخش خصوصی را وارد عرصه‌های انرژی کند، اظهار امیدواری کرد، این نشست با تبادل نظرهایی که میان شرکت‌ کنندگان صورت گرفت، بتواند نقش مهمی در این عرصه داشته باشد.

    نظرات