پیام‌رسان‌های داخلی با ارائه خدمات باکیفیت اعتماد مردم را جلب کنند

پیام‌رسان‌های داخلی با ارائه خدمات باکیفیت اعتماد مردم را جلب کنند

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با بیان اینکه وزارت ارتباطات ظرفیت پهنای باند و تسهیلات کم بهره به پیام‌رسان‌های داخلی اعطا می‌کند، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی باید با ارائه خدمات باکیفیت، اعتماد مردم را جلب کنند.

به گزارش اکوسیستم، سیروس موثقی (معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات) با ذکر این نکته که پیام‌رسان‌های داخلی یکی از حوزه‌های کسب و کار به حساب می‌آیند، اظهار داشت: با ورود حاکمیت به این بخش، بازار رقابت آن برهم زده خواهد شد. حاکمیت اقداماتی مانند حمایت‌ها و تنظیم مقررات و ارائه تسهیلات را انجام می‌دهد، ولی بخش خصوصی باید بازیگر اصلی این حوزه باشد، در همین راستا مرکز ملی فهرستی از پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که دولت برای پیام‌رسان‌های داخلی عرصه را باز گذاشته است و برای مردم تصمیم‌ نمی‌گیرد، گفت: مردم باید تصمیم بگیرند، دولت فضای مناسبی را فراهم کرده است و این پیام‌رسان‌ها هستند که باید با ارائه خدمات خوب و باکیفیت اعتماد مردم را جلب کنند. همچنین با توجه به تعاملی بودن عرصه، باید امنیت و کیفیت پیام‌رسان‌ها بالا باشد تا مردم با اعتماد کامل آنها را انتخاب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در صورتیکه پیام‌رسان‌ها به تامین مالی احتیاج داشته باشند، در کنار آنها خواهیم بود.

وی از امنیت، هویت و حریم‌ خصوصی به عنوان پارامترهای جدی برای محقق شد اقتصاد و تحول دیجیتال نام برد و گفت: مردم پیام‌رسانی که این پارامترها را به خوبی رعایت کرده باشد، انتخاب می‌کنند. در غیر اینصورت به سوی پیام‌رسان‌های دیگری می‌روند؛ چراکه این عرصه بازار باز است.

موثقی بیان کرد: بر اساس بازدید از مرکز رشد و توانمندسازی استان آذربایجان شرقی، آمار خوبی از تحصیل‌کنندگان در زمینه IT در اختیار داریم و بازار کار این حوزه با بستر مناسب، در استان مهیا است و این اکوسیستم را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد که دانشگاه، مراکز رشد و نهادهای مالی شکل بگیرد.

وی با حائز اهمیت خواندن نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در حوزه‌های گردشگری، سلامت، حمل و نقل و انرژی، بیان کرد: در این راستا برای آذربایجان شرقی بطور جدی برنامه داریم تا سهم بخش IT از اقتصاد را پررنگ‌تر کنیم و دولت در این بخش نقش تسهیلگری و حمایتی را برعهده خواهد داشت و جوانان نیز به عنوان بازیگران اصلی آن ایفای نقش می‌کنند.

    نظرات