رویکرد نوآورانه و استارتاپی در هلدینگ صنایع و معادن غدیر

رویکرد نوآورانه و استارتاپی در هلدینگ صنایع و معادن غدیر

صنایع و معادن غدیر یکی از هلدینگ‌های ایرانی است که معمولا در نوآوری‌هایی که پایه تکنیکال مهندسی داشته باشند، سرمایه‌گذاری می‌کند. در ادامه مصاحبه اختصاصی نماینده این مجموعه با رسانه اکوسیستم را می‌خوانیم.

به گزارش اکوسیستم، سیفی (نماینده هلدینگ صنایع و معادن غدیر) در بازدیدی که از مجموعه سریر داشت، در مصاحبه با خبرنگار اکوسیستم از برنامه‌ها و حوزه‌های علاقه‌مندی این هلدینگ برای سرمایه‌گذاری گفت.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در هلدینگ غدیر چه نوآوری‌هایی در حال اقدام است و از چه تکنولوژی‌های به روزی استفاده می‌شود؟ گفت: اکثر نوآوری‌هایی که در هلدینگ ما صورت می‌گیرد، پایه تکنیکال مهندسی دارد تا نوآوری باز باشد. بیشتر آنها در زمینه اجرای سیستمی بهینه در بحث تولیدات کارخانه‌های هلدینگ و در راستای کاهش هزینه‌ها، حتی کاهش دخالت نیروی انسانی در سیستم و در جهت استفاده از تکنولوژی‌های نو و جدیدی که هنوز در کشور وارد نشده است و می‌خواهیم در این تکنولوژی‌ها فعالیت داشته باشیم، هستند.

نماینده هلدینگ صنایع و معادن غدیر در پاسخ به این سوال خبرنگار اکوسیستم که آیا برای توسعه هلدینگ می‌توانید استارتاپ‌های مناسبی از لحاظ تطبیق با تکنولوژی‌های هلدینگ بیابید که خدمتی را به شما ارائه دهند؟ اظهار داشت: حتما همینطور خواهد بود. حتی ممکن است استارتاپ‌هایی باشند که علیرغم اینکه در حوزه تکنولوژی‌های مجموعه غدیر فعالیت ندارند، اما به محض شکل گرفتن هیئت مدیره به این نتیجه برسد که بازده بهتری نسبت به استراتژی‌های جاری ما دارد و  ترغیب شود که در این زمینه قدم بردارد.

وی راجع به برنامه‌های هلدینگ صنایع و معادن غدیر برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها گفت: این موضوع به نوع استارتاپ بستگی دارد، چون حجم سرمایه گذاری برای ما اهمیت فراوانی دارد، به طور مثال هلدینگ تمایلی به سرمایه‌گذاری در مقیاس‌های کمتر از 30 میلیارد تومان ندارد یا مثلا اگر بازگشت سرمایه کمتر از 25 درصد باشد خیلی علاقه‌مندی در مجموعه به وجود نمی‌آورد، زیرا سیستم فعلی ما بهره‌وری دارد. البته اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتواند انگیزه‌ای ایجاد کند، حتما اینکار را انجام خواهیم داد.

سیفی ادامه داد: نوآوری‌ و خدمات استارتاپ باید در خدمت هلدینگ باشد یا اینکه موضوع جدیدی در جهت اساسنامه و فعالیت شرکت باشد تا صنعت جدیدی را ارائه دهد نه موضوع جاری هلدینگ.

    نظرات