فراخوان کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال

مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت کمک به توسعه کارآفرینی و نوآوری در عرصه سلامت، فراخوان کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال را منتشر کرده است.

به گزارش اکوسیستم، حوزه سلامت که یکی از اولویت‌های اصلی کشور است، در طی چند سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی بود که بخش عمده‌ای از آنها، جنبه فناورانه دارد. مهمترین هدف دستگاه‌های حکومتی در این حوزه، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان است، ولی در عین حال این عرصه می‌تواند باعث اشتغال پایدار و ثروت‌آفرین نیز باشد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که به تازگی در کشور ما مانند دیگر کشورهای جهان، کسب وکارهای فناورانه و نوآورانه متعددی در حوزه سلامت به ویژه بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده‌اند. از اینرو مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به توسعه کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال فراخوانی مربوط به کارآفرینی و نوآوری در این حوزه را منتشر کرده است. هدف این فراخوان شناسایی، دسته‌بندی، ایجاد بانک اطلاعاتی و معرفی کسب وکارهای کارآفرینانه و نوآورانه این حوزه به سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه است. به این ترتیب مشتریان و سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های کشور در این آشنا خواهند شد. انتظار می‌رود که این اقدام منجر به جذب منابع مالی یا بازارسازی برای این کسب وکارها شود.

این فراخوان تمام کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه‌ای که در هریک از حوزه‌های ذیل فعالیت می‌کنند، را شامل می‌شود:
  • اپلیکیشن‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی از قبیل شبکه‌های ارتباط بیمار و پزشک
  • سیستم‌های مراقبت از راه دور شامل پایش علائم حیاتی، نظارت بر وضعیت بیماران در منزل و …
  • حسگرها یا سیستم‌های تشخیص بیماری که مبتنی بر هوش مصنوعی، داده‌کاوی، یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و … هستند
  • تجهیزات و زیرساخت‌های دیجیتالی فضاهای درمانی
  • خدمات دیجیتالی ویژه پزشکان (سیستم‌های اشتراک اطلاعات، پشتیبان تصمیم، همکاری آنلاین و …)
  • خدمات آموزش پزشکی (شبیه‌سازی، واقعیت افزوده و مجازی، بازی‌وارسازی و…)
  • تمام کسب وکارهای نوآورانه در حوزه سلامت که در فرآیند، محصول یا خدمات خود از فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند

تمامی شرکت‌های خلاق و نوآور و صاحبان کسب و کار از جمله پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان و محققان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور می‌توانند به طور رایگان در این فراخوان ثبت نام کنند. همچنین این رویداد برای تمام فعالان حوزه سلامت دیجیتال که نمونه اولیه، آزمایشگاهی یا پروتوتایپ محصول خود را توسعه داده‌اند، مناسب است.

فراخوان کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال

    نظرات