پیشنهاد اروپا برای ممانعت از تحریم‌های آمریکا

پیشنهاد اروپا برای ممانعت از تحریم‌های آمریکا

به منظور ممانعت از تحریم‌های آمریکا، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که پول نفت ایران به طور مستقیم از کشورهای اروپایی به بانک مرکزی ایران منتقل شود.

به گزارش اکوسیستم، از آنجایی که اتحادیه اروپا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران موافق نیست، این اتحادیه پیشنهاد انجام نقل و انتقالات مالی کشورهای اروپایی با ایران به طور مستقیم از طریق بانک مرکزی ایران را مطرح کرد.

یک مقام ارشد اروپایی با اشاره به این موضوع که جزئیات این طرح هنوز مشخص نشده است، گفت: با انتقال مستقیم پول به بانک مرکزی ایران این امکان برای شرکت‌های اروپایی فراهم می‌شود تا پول نفت ایران را پرداخت کنند و ایران نیز می‌تواند منابع ارزی خود را از اروپا به داخل منتقل کند.

وی ادامه داد: جان کلود یانکر (رئیس کمیسیون اروپا) این پیشنهاد را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرد. اکنون باید بررسی کنیم که چطور می‌توانیم پرداخت پول نفت ایران و انتقال منابع ارزی این کشور در اتحادیه اروپا به بانک مرکزی ایران را آسان سازیم.

این مقام اروپایی خاطر نشان کرد که تحریم ولی‌الله سیف (رئیس‌کل بانک مرکزی ایران) از سوی آمریکا به معنی تحریم بانک مرکزی نیست. در همین رابطه میگل آریاس (کمیسر انرژی نفت اروپا) قرار است در هفته جاری به تهران سفر کند و در مورد طرح انتقال مستقیم پول نفت ایران به حساب بانک مرکزی ایران را با مقامات ایران گفت‌وگو کند. البته دولت‌های اروپایی هنوز موافقت یا مخالفت خود با این پیشنهاد را اعلام نکرده‌اند.

    نظرات