پشیمانی اینستاگرام از رصد کردن فعالیت کاربران

پشیمانی اینستاگرام از رصد کردن فعالیت کاربران

چندی پیش این خبر منتشر شد که اینستاگرام قصد دارد به کاربران خود اعلام کند که چه افرادی از استوری آنها اسکرین شات گرفته‌اند، اما این شبکه از این تصمیم منصرف شده است.

به گزارش اکوسیستم، در فوریه سال جاری میلادی، شبکه اجتماعی اینستاگرام که زیرمجموعه‌ای از فیسبوک است، اعلام کرد قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد که با استفاده از آن کاربران می‌توانند اطلاع پیدا کنند که چه افرادی از استوری‌های آنها اسکرین شات گرفته‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی از تصمیم خود منصرف شده است و قرار نیست این قابلیت را عرضه کند.

این قابلیت به طور آزمایشی برای تعداد محدودی از کاربران این شبکه اجتمای در دسترس قرار گرفته بود، اما اکنون قرار نیست به طور عمومی ارائه شود. این ویژگی جزو قابلیت‌هایی بود که باعث شد کاربران، اینستاگرام را به بزرگترین رقیب خود یعنی اسنپ چت ترجیح دهند، زیرا کاربران با ابن قابلیت می‌توانستند اطلاع پیدا کنند که چه کسانی می‌خواهند احتمالا از عکس‌ها و تصاویر خصوصی آنها سوءاستفاده کنند.

پشیمانی این شبکه اجتماعی از ارائه قابلیت مذکور، انتقاد بسیار از کارشناسان و منتقدان فعال در حوزه امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را در پی داشت. آنها معتقدند که این اقدام اینستاگرام به سوءاستفاده گران اجازه می‌دهد با خیال راحت و آسوده از تصاویر خصوصی و شخصی دیگران اسکرین شات تهیه کنند و این تصاویر را در سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر نمایند.

تاکنون اینستاگرام در خصوص علت دقیق این تصمیم جدید خود، اظهار نظر نکرده است. به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی که رقابت سختی را با اپلیکیشن اسنپ چت دارد، قصد دارد در فواصل زمانی کوتاه با افزودن قابلیت و ویژگی‌های جدید و جذاب، نظر کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کند.

قابلیت افزودن استوری‌های در ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی توسط این شبکه اجتماعی عرضه شد و از همان ابتدا توجه میلیون‌ها طرفدار را به سوی خود جذب کرد. بیش از یک سال از آن زمان می‌گذرد و می‌توان گفت این ویژگی مهم‌ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به این اپلیکیشن اضافه شده است.

    نظرات