سفره دو روزه وزیر ارتباطات به استان مازندارن

سفره دو روزه وزیر ارتباطات به استان مازندارن

محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) سفری دو روزه به استان مازندارن داشت، در طی این سفر بالغ بر هزار و ۵۸ طرح مخابراتی در زمینه فناوری افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش اکوسیستم، روابط عمومی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران اعلام کرد که با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران از یک هزار و 58 طرح حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و مخابراتی بهره‌برداری گردید.

برای تکمیل این طرح‌های زیرساخت مخابراتی، بیش اط 4 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت و بخش خصوصی هزینه شده است. از مهمترین این طرح‌های می توان به 111 سایت نسل دو ، 301 سایت نسل سوم، 582 سایت نسل چهارم، اینترنت تی دی - ال تی یی TD_LTE برای سه شهر، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در هشت شهر، فاز نخست شبکه اختصاصی مدیریت بحران در زمینه ICT اشاره کرد.

افتتاح اگریگیتور (تجمیع کننده محتوای دیجیتال)، توسعه شبکه فیبر نوری در 10 مسیر استان و اجرای پروژه سیماک در دهیاری‌های 12 شهرستان از سایر طرح‌هایی بود که در سفر دو روزه جهرمی به مازندران افتتاح شد.

در مازندران از نظر زیرساختی و ارتباطی، مازندران یکی از استان‌های برتر کشور به حساب می‌آید و در دولت یازدهم بالغ بر 11 میلیارد ریال در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

رشد کمی و بهبود سطح کیفی حوزه ارتباطات و مخابراتی در استان مازندران دستاوردی است که با توسعه 11/5 برابری ظرفیت شبکه انتقال و افزایش 4/5 برابری پهنای باند ورودی استان و توسعه بالغ بر 500 کیلومتر فیبرنوری به دست آمده است.

    نظرات