تصویب قوانینی برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی

تصویب قوانینی برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از تصویب قوانینی در مجلس به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، همایون یوسفی (نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی) در همایش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری که در تالار اجتماعات هتل نیشکر برگزار شد، گفت: از آنجا که ایران از لحاظ منابع عظیم نفت، گاز، دسترسی به آب‌های آزاد، مواد معدنی و موقعیت مطلوب جغرافیایی یکی از مناطق غنی دنیا است که در منطقه غرب آسیا، همتایی ندارد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های آبی، خاکی، ذخایر معدنی، نفت و گاز استان خوزستان، همسایه بودن این استان با کشورهای حوزه خلیج فارس و ۶۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی خوزستان، افزود: مجلس شورای اسلامی کشور جایگاه ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است. به همین دلیلی قوانینی را برای حمایت از آنها به تصویب رساند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، بهبود فضای کسب و کار را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ضروری دانست و اضافه کرد: براساس آماری که استانداری خوزستان ارائه داده، درحال حاضر فضای کسب و کار بهبود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی، ابتدا پروژه های کوچک شهری به سرمایه‌گذاران واگذار شده بود و پس از آن پروژه‌های بزرگتری نیز به دست آنان سپرده شد.

یوسفی با اشاره به این موضوع که تعریف پروژه‌های مناسب با ایجاد تحول در شهر همراه می‌شود، خاطرنشان کرد: استان خوزستان باید در مسیر توسعه قرار گیرد و امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.

    نظرات