جذب سرمایه 55 میلیون دلاری استارتاپ فین‌تک ژاپنی

جذب سرمایه 55 میلیون دلاری استارتاپ فین‌تک ژاپنی

استارتاپ Paidy یک استارتاپ ژاپنی است که به کاربران امکان خرید آنلاین بدون استفاده از کارت اعتباری می‌دهد. این استارتاپ در آخرین اخبار خود اعلام کرده است که توانسته است 55 میلیون دلار سرمایه در سری c جذب نماید.

به گزارش اکوسیستم، استارتاپ Paidy موفق به جذب سرمایه‌گذاری سری C با ارزش 55 میلیون دلار شده است.  دو شرکت Itochu Corporation و Goldman Sachs از جمله سرمایه‌گذاران در این استارتاپ هستند.

این استارتاپ که در توکیو قرار دارد، گفته است که کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آن در حدود 80 میلیون دلار است که 15 میلیون دلار آن از جمله سرمایه‌گذاری‌های سری B است که 2 سال پیش انجام شده است. نکته قابل‌ توجه در خصوص استارتاپ Paidy و سرمایه‌گذاری در آن این است که این استارتاپ از جمله بزرگ‌ترین استارتاپ‌های ژاپنی است که سرمایه‌گذارانی خارج از ژاپن دارد. در واقع مدیر عامل و مؤسس این استارتاپ یعنی Lee Smith فردی کانادایی است که با Goldman Shachs  همکاری می‌کند.

از آنجایی که گسترش و صدور کارت‌های اعتباری در ژاپن بسیار زیاد اما استفاده از آن بسیار کم است، استارتاپ Paidy تأسیس شده است. استفاده از پول نقد در میان ژاپنی‌ها برای خرید انواع کالاهای مورد نیاز بسیار مرسوم و فراگیر است. در واقع مراکز خرید در ژاپن به مراکز بزرگ نقل‌ و انتقال پول نقد تبدیل شده است.

از آنجایی که خریداران ژاپنی در صورت پرداخت پول نقد مجبور نیستند نگران مشکلات استفاده از کارت‌های اعتباری باشند، تمایل بیشتری به پرداخت پول نقد دارند اما این تمایل کاربران برای پرداخت پول نقد باعث بروز مشکلات زیادی برای فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات شده است. یکی از این مشکلات خرید آنلاین است. در واقع فروشندگان محصولات آنلاین می‌بایست هزینه محصول را بعد از ارسال کالا و تحویل آن به مشتری دریافت نمایند که در این میان در بسیاری از موارد مشتری پول کالا را یا دیر و یا به صورت ناقص پرداخت می‌کند.

اما استارتاپ Paidy  برای مردم ژاپن بسیار پرکاربرد است. با وجود این استارتاپ، خریداران ژاپنی نیازی به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود برای خریدهای آنلاین نیستند. استارتاپ Paidy این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون ایجاد حساب و دریافت کارت اعتباری، خرید آنلاین انجام دهند. اگر فروشنده از Paidy استفاده کند، در این صورت کافی است خریدار شماره تلفن همراه خود را به همراه آدرس ایمیل وارد نماید و Paidy یک کد 4 رقمی برای خریدار از طریق SMS یا تماس صوتی ارسال می‌کند. در پایان هر ماه مشتریان به صورت حسابی دسترسی پیدا می‌کنند که در آن لیست هزینه‌های خریدهایی که از فروشگاه‌های متصل به Paidy انجام داده‌اند، ثبت شده است. به این ترتیب افراد می‌توانند این هزینه را به صورت نقد و یا با استفاده از کارت اعتباری خود پرداخت نمایند.

ارزش این استارتاپ و خدمات آن برای فروشندگان از این بابت قابل‌ توجه است که اولاً آن‌ها ارتباط مستقیمی با خریداران خود ندارند و دوما اینکه در پایان هر ماه، صد در صد هزینه‌های خود را دریافت خواهند کرد. از طرفی به دلیل الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که در اپلیکیشن این استارتاپ استفاده شده است، فروشندگان می‌توانند با استفاده از Paidy مشتریان خود را افزایش دهند. بر اساس گفته‌های مؤسسان Paidy در حال حاضر تعداد حساب‌های کاربری فعال در  این اپلیکیشن چیزی در حدود 1.4 میلیون است. قرار است این تعداد حساب کاربری فعال تا سال 2020 با افزایش امکانات خرید عمده و همچنین نقل‌ و انتقال آفلاین پول به 11 میلیون حساب کاربری برسد.

کومر در یک بیانیه مطبوعاتی به این نکته اشاره کرده است که " باعث افتخار ما است که Paidy توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های کسب‌ و کار ژاپنی یعنی ITOCHU حمایت می‌شود. انتظار داریم تا به‌زودی دنیای خرید آنلاین را با استفاده از این استارتاپ تغییر دهیم و فعالیت‌های Paidy  را روز به روز گسترش دهیم.

    نظرات