چه شهری برای راه‌اندازی کسب و کار مناسب است؟

چه شهری برای راه‌اندازی کسب و کار مناسب است؟

بنیانگذاران استارتاپ‌ها در شهر یا منطقه‌ای باید کار خود را شروع کنند که از کسب و کار آنها حمایت شود و بتوانند پیشرفت کنند.

اکوسیستم - حتما نیاز نیست در منطقه‌ای مانند سیلیکون ولی، استارتاپ خود را راه اندازی کنید تا به موفقیت برسید. شهرهای فراوانی به دنبال جذب کسب و کارهای نوپا هستند و در جهت بهبود عملکرد استارتاپ‌های خود تلاش می‌کنند. به دنبال علائمی متناسب با کسب وکار خود بروید، به طوری که شهر مورد نظر آینده خوبی را برای فعالیت در زمینه مورد نظر شما داشته باشد. اما یک منطقه مناسب برای شروع به کار یک استارتاپ، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

اکوسیستم پشتیبان

یک منطقه یا شهر باید حامی فرهنگ استارتاپ و کارآفرینی باشد، این حمایت می‌تواند شامل محرک‌ها و انگیزه‌های دولتی برای استارتاپ‌ها (به عنوان کاهش مالیات)، استقبال منطقه از تنوع یا شناخت عمومی و ارزش‌گذاری بر فرهنگ بومی استارتاپ شود.

پایین بودن هزینه زندگی

اگرچه زندگی در شهرهای بزرگ وسوسه انگیز است، اما هزینه‌هایی از قبیل اجاره فضا وغیره در این شهرها بسیار بیشتر است. هر عاملی از جمله فضای کار ارزان‌تر اداری که باعث شود هزینه‌ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کنند، می‌تواند راه استارتاپ را قبل از اتمام سرمایه، هموار کند. به طور کلی محیط ارزان و کاهش هزینه‌ها به رشد و توسعه استارتاپ کمک خواهد کرد.

حضور آموزش عالی

وجود آموزشگاه‌ و دانشگاه در منطقه‌ای که استارتاپ فعالیت می‌کند، یک ویژگی مطلوب دیگر برای این کسب و کارهای نوپا است. زیرا وجود آموزش عالی می‌توانند کارآموزها و سایر منابع قابل پشتیبانی را در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهد.

دسترسی به سرمایه

در عصر دیجیتال، هر کجا که باشید به منبع وسیعی از سرمایه‌گذارها در کشور خود یا دیگر کشورها دسترسی خواهید داشت. با این وجود سرمایه‌گذاران بومی می‌توانند کار شما را برای جذب سرمایه آسان سازد. برای جست‌وجوی سرمایه‌گذار، سعی کنید روایت جدید و جذابی را از استارتاپ خود ارائه دهید. در صورتیکه سرمایه‌گذارهای خود را در یک شهر به اشتراک بگذارید، این داستان جذاب‌تر نیز می‌شود، بهتر است بر عنصر بومی در داستان استارتاپ خود تاکید کنید.

منبعی از منتورهای بالقوه

احتیاج به مربی یا منتور را نباید فراموش کنید. مربیان می‌توانند به موفقیت کسب و کارهای نوپا سرعت دهند و مناطقی که منبعی باتجربه و پیوسته از راهنماهای بالقوه را داشته باشند، جزو گزینه‌های برتر خواهند بود.

با پیدا کردن ریشه‌های استارتاپ در یک جامعه، قادر خواهید بود با افراد مختلف آشنا شوید و کسب وکار خود را بسازید. این شیوه بهترین راه استفاده از مشاوره در طول مسیر موفقیت استارتاپ‌ها است. ارائه‌ی یک ایده‌ی خوب و گردآوری یک تیم به‌ اندازه‌ کافی دشوار است. اگر کسب و کار خود را در یک شرایط نامناسب قرار دهید، فقط وضعیت را سخت‌تر خواهد کرد.

تحقیقات خود را آغاز کنید و موقعیت‌های مناسب احتمالی را بیابید. بعد از آنکه معیارهای فوق را بررسی کردید، می‌توانید به یک انتخاب آگاهانه برسید که آینده استارتاپ شما به آن وابسته است.

    نظرات