حمایت وزارت کار از فعالان عرصه تولید در بخش روستایی و عشایری

حمایت وزارت کار از فعالان عرصه تولید در بخش روستایی و عشایری

علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اعلام کرد که این وزارتخانه از فعالان حوزه تولید به ویژه در بخش روستایی و عشایری حمایت می‌کند و آمادگی دارد که با ارائه تسهیلات کم بهره به این قشر تلاشگر و خادم جامعه، کمک کند.

به گزارش اکوسیستم، ربیعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه امید شهرستان اهر که با حضور رئیس سازمان بازنشستگی کشوری، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولین استانی برگزار شد، گفت: باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به ویژه در بین قشر جوان رواج داده شود تا در کنار تحصیل، مهارت آموزی نیز در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم تقویت کانون‌های توسعه برای اشتغال و رونق اقتصادی در جوامع شهری و روستایی تاکید کرد و تلاش مضاعف مسئولان مربوطه و همراهی مردم در جهت محقق شدن این امر را یک ضرورت دانست.

وزیر کار با خاطرنشان کردن ضرورت رسیدگی به معیشت، رفاه و درمان قشر بازنشسته و مستمری‌بگیر، ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار خانه امید شهرستان اهر، خدمات فرهنگی و رفاهی به این قشر زحمتکش جامعه در این منطقه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، درخواست مسئولان این شهرستان و توجه به سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین و تقویت زیرساخت‌های درمانی، درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان به تجهیزات و امکانات جدید مجهز خواهد شد تا بتواند خدمات مطلوبی به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه دهد.

ربیعی اظهار داشت: با وجود اینکه شهرستان اهر استحقاق ساخت بیمارستان تامین اجتماعی را به منظور عرضه خدمات درمانی و بهداشتی به شهرستان و شهرهای همجوار دارد، اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات لازم این امر محقق نشده است.

در پایان مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه امید شهرستان اهر، کلنگ عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 1270 مترمربع در محل پارک فرهنگیان اهر به زمین زده شد.

    نظرات