رکوردشکنی آمازون با فروش 199 میلیون واحد کالا

رکوردشکنی آمازون با فروش 199 میلیون واحد کالا

همزمان با آغاز کمپین روز پرایم، آمازون بیش از 199 میلیون قلم کالا فروخت. این میزان فروش در یک کمپین، در تاریخ فعالیت غول خرده فروشی دنیا بی‌سابقه است.

به گزارش اکوسیستم، در روز پرایم آمازون بالغ بر 199 میلیون کالا فروخت و رکورد قبلی خود با فروش 100 میلیون کالا در یک کمپین را شکست. اکنون این کمپین به اتمام رسیده است و این خرده فروشی اینترنتی، بخشی از آمارهای مربوط به آن را منتشر کرد، براساس این آمارها، کمپین فوق بزرگ‌ترین کمپین فروش آمازون در طول تاریخ فعالیت این شرکت بوده است.

غول خرده فروشی اینترنتی اعلام کرد که فروش روز آمازون پرایم، رکورد تمام کمپین‌های فروش پیشین از جمله جمعه سیاه، دوشنبه‌ سایبری و روز پرایم سال قبل را شکست. این شرکت مبلغی دقیق فروش خود را اعلام نکرد و فقط به ذکر این نکته بسنده کرده است که اعضای سرویس آمازون پرایم در سرتاسر دنیا بالغ بر 100 میلیون کالا را در این کمپین خریداری کرده‌اند. همچنین براساس آمارهای ارائه شده توسط این خرده فروشی اینترنتی، میزان فروش کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بر بستر فروشگاهی آمازون از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

در این کمپین، محصولات تولید شده توسط آمازون مانند فایر تی‌وی با ریموت مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا در کنار بلندگوی اکو دات با استقبال فراوانی روبرو شدند. اگرچه آمازون جزئیاتی از درآمد حاصل از کمپین روز پرایم را منتشر نکرد، اما بانک سرمایه گذاری جهانی RBC Capital‌ برآورد کرد که این کمپانی درآمدی حدود ۱/۵ تا ۲ میلیارد دلار از فروش روز پرایم به دست آورده است.

البته این کمپین با مشکلاتی نیز همراه بود، در ساعات آغازین آن، وب‌سایت آمازون به دلیل مشکلات فنی از دسترس خارج شد. براساس برآوردهای که One Click Retail انجام داد، از دسترس خارج شدن این سایت برای هر دقیقه مبلغ 1/2 میلیون دلار خسارت برای آمازون به همراه داشته است. این وب‌سایت حدود 75 دقیقه از دسترس خارج شده بود، بنابراین احتمال تحمیل ضرری حدود ۹۰ میلیون دلار به این فروشگاه وجود دارد.

کمپین روز پرایم فرصتی مناسب برای کاربران سرویس Amazon Prime بود تا از تخفیف‌های ارائه شده استفاده کنند و کالاهای مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب خریداری کنند. کاربران می‌توانند با پرداخت سالانه ۱۱۹ دلار حق اشتراک، عضو این سرویس شوند و از ویژگی‌های بهره‌مند گردند.

    نظرات