جذب سرمایه 30 میلیون دلاری یک استارتاپ بارکد خوان در سری B

جذب سرمایه 30 میلیون دلاری یک استارتاپ بارکد خوان در سری B

اسکندیت، یک استارتاپ بارکد خوان است که اخیراً موفق به جذب 30 میلیون دلار سرمایه‌ در سری B شده است.

به گزارش اکوسیستم، اخیراً سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در زمینه استارتاپ‌هایی که در آن‌ها از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می‌شود، بسیار پرطرفدار و پررونق شده است. این نوع سرمایه‌گذاری به خصوص در مراکز نورولوژی، از اهمیت خاصی برخوردار است. استارتاپ اسکندیت، که یک بارکد خوان طراحی شده با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده است، اخیراً توانسته است بیش از 30 میلیون دلار سرمایه سری B را برای خود جذب کند. از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذار در این استارتاپ، Google Venture و NGP را می‌توان نام برد. پیشتر، این استارتاپ توانسته بود 13 میلیون دلار سرمایه برای ادامه کار خود جذب نماید.

در سال 2017، مأموریت اسکندیت، تمرکز بر روی ایجاد راه‌هایی برای حذف استفاده از سخت افزارهای گران قیمت در اسکن بارکد کالاهای مختلف بود. در واقع در سال 2017 این شرکت به دنبال راهی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای اسکن بارکد کالا بود. البته ناگفته نماند که استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، همواره بخش مهم و کلیدی اسکندیت بوده است و از این تکنولوژی در همان مراحل ابتدایی طراحی آن، استفاده شده است.

این شرکت در سال 2016 تمرکز خود را بیشتر متمرکز بر به خدمت‌گرفتن هدست Hololense مایکروسافت و سایر صفحه نمایش‌های پوشیدنی برای ایجاد روش‌های ساده و آسان در بخش انبارداری برای ورود و خروج کالا و ثبت آن‌ها قرار داده بود. اسکندیت در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده بود که داده‌های اسکن و ذخیره شده می‌توانند برای استفاده در Hololens مایکروسافت، جمع آوری شوند.

برای مثال در بخش انبارداری  می‌توان از هدست Hololense استفاده کرد، به نحوی که این هدست با نشانگر مجازی قرار داده شده بر روی کالا مرتبط باشد و از این طریق هر کالا و آیتم در بخش مخصوص خود قرار گیرد. همچنین می‌توان از یک دوربین Hololense داخلی برای اسکن کالاها بدون استفاده از دست و به صورت خودکار، استفاده کرد. از Hololense همچنین می‌توان برای نظارت بر ورود و خروج کالاها از انبار، قرار دادن هر آیتم در قفسه مناسب در فروشگاه و همچنین نمایش اطلاعات بیشتر در خصوص کالای اسکن شده، استفاده نمود.

اما جذب سرمایه 30 میلیون دلاری سری B در استارتاپ اسکندیت، می‌تواند باعث شود تا فعالیت این استارتاپ در بخش بین‌الملل گسترش یابد. به نحوی که از پلتفرم آن می‌توان در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و یا هرگونه تجهیزاتی که مجهز به دوربین هستند، استفاده کرد.

ساموئل مولر، مدیرعامل اسکندیت در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که جذب سرمایه‌ بیشتر، می‌تواند باعث رشد سریع‌تر و بیشتر این استارتاپ شود و حوزه کاری آن را گسترش دهد. به گفته وی، افزایش سرمایه‌ در اسکندیت، باعث می‌شود تا استفاده بهتری از این بارکد خوان در کنار گوشی‌های هوشمند و تکنولوژی واقعیت افزوده داشت. در صورتی که بتوان به این هدف رسید، نه تنها هزینه‌های خرید تجهیزات بارکد خوان در فروشگاه‌ها کاهش می‌یابد بلکه نیازی به داشتن امکانات اضافه در فروشگاه‌ها نیست، زیرا می‌توان از تلفن هوشمند به عنوان ابزار اسکن، خواندن بارکد و ثبت آن استفاده نمود.

    نظرات