دومین تور استارتاپی جاده ابریشم از مهر ماه آغاز می‌شود

دومین تور استارتاپی جاده ابریشم از مهر ماه آغاز می‌شود

دومین تور استارتاپی جاده ابریشم از 21 مهر ماه سال 97 آغاز خواهد شد و 10 روز به طول می‌انجامد. همچنین در نشست خبری این رویداد در 14 مرداد ماه جاری، آغاز ثبت‌نام در دومین دور مسابقه استارتاپ جاده ابریشم رسما اعلام شد.

به گزارش اکوسیستم، در این نشست خبری که با حضور بنیان‌گذاران رویداد استارتاپی جاده ابریشم برگزار گردید، اهداف و برنامه‌های سفر 10 روزه تیم کارشناسان و کارآفرینان ایرانی و اروپایی به پنج شهر بزرگ کشورمان با هدف آسان سازی ارتباطات جهانی، دسترسی بهتر به تجربیات موفق در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی تشریح شد.

دومین تور استارتاپی جاده ابریشم از 21 مهر ماه آغاز خواهد شد و در مدت 10 روز از پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان عبور می‌کند. تمام استارتاپ‌های کشور می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند، برای این منظور باید با مراجعه به وب سایت استارتاپ راه ابریشم اقدام به ثبت‌نام کنند و در یکی از این پنج شهر، با دیگر استارتاپ‌های ایران رقابت کنند.

محمدرضا ازلی (هم‌بنیان‌گذار استارتاپ جاده ابریشم) در این نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این رویداد شامل تور استارتاپی و رویداد نهایی، گفت: سال قبل، تیم استارتاپ جاده ابریشم که متشکل از فعالان زیست‌بوم استارتاپی ایران و اروپا بودند، در مدت 10 روز به شهرهای تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با 84 استارتاپ منتخب از میان 400 تیم شرکت‌کننده، آشنا شدند.

وی ادامه داد: کاروان جاده ابریشم در حقیقت تیمی از نمایندگان و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و کارآفرینان حوزه فناوری است که به منظور آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارتاپ‌ها، با این رویداد همراه شده‌اند.

هدف تیم برگزارکننده استارتاپ جاده ‌ابریشم ایجاد فرصتی برای استارتاپ‌های کشور است که بتوانند با کارآفرینان بین‌المللی و داخلی ارتباط برقرار کنند. در حقیقت این رویداد فرصتی طلایی برای استارتاپ‌های شهرهای کوچک است تا بتوانند خود را در سطح گسترده‌تر معرفی کنند. همچنین در مرحله نهایی این رویداد تیم‌های منتخب فرصت آشنایی با کارآفرینان برتر اکوسیستم استارتاپی داخلی و خارجی را نیز خواهند داشت.

هادی فرنود (هم بنیان‌گذار استارتاپ جاده ابریشم) در مورد ثبت نام استارتاپ‌ها جاده ابریشم امسال گفت: از 14 مرداد سال جاری فرم ثبت‌نام در سایت رویداد برای متقاضیان باز است و همه استارتاپ‌ها می‌توانند برای حضور در این رویداد اقدام به ثبت نام کنند. به خاطر شرایط کشور، در رویداد امسال، اکثر سرمایه‌گذاران از کشورهای اطراف دعوت شده‌اند تا در تور 10 روزه شرکت کنند، ضمن آنکه منتورهای زیادی نیز از سایر کشورها حضور خواهند داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این رویداد بتواند فرصتی را برای معرفی همه استارتاپ‌های بومی در سراسر کشور ایجاد کند، گفت: امسال نیز این تور به مدت 10 روز برگزار خواهد شد و تیمی متشکل از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در طی این سفر با استارتاپ‌های منتخب در پنج شهر ایران دیدار می‌کنند.

محمدرضا هاشمی (هم بنیان‌گذار استارتاپ جاده ابریشم) در مورد رقابت میان استارتاپ‌های شرکت‌کننده در این رویداد، تشریح کرد: تیم جاده ابریشم با همراهی دو داور ایرانی و سه داور بین‌المللی به این پنج شهر سفر می‌کند و استارتاپ‌های منتخب را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب خواهد کرد. استارتاپ‌های منتخب برای حضور در مرحله نهایی در اوایل اسفند ماه سال 1397 به جزیره کیش دعوت می‌شوند. در انتهای این رویداد 3 استارتاپ برگزیده معرفی خواهند شد و به هریک جوایزی اهدا می‌گردد تا بتوانند کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و به آن رونق دهند.

از آنجا که منتورهای غیر ایرانی نیز در این رویداد حضور دارند، همانند سال قبل تمامی پنل‌ها سخنرانی‌ها و پیچ استارتاپ‌ها مانند به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به علاوه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور، استارتاپ‌هایی که درآمد داشته و امکان صادرات کالا یا خدمات را دارند از اولویت بیشتری برای پذیرش برخوردارند. ثبت نام و شرکت در این رویداد، هزینه‌ای برای استارتاپ‌ها ندارد.

    نظرات