باز هم مشکل برای اسنپ؛ محاصره دفتر این شرکت در بابل

مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ از محاصره دفتر موقت این شرکت توسط رانندگان تاکسی‌های سنتی در شهر بابل و جلوگیری این افراد از ورود و خروج کارکنان اسنپ، خبر داد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، حسین هزارجریبی (مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ) در گفتگو با دیجیاتو گفت: "فضا خطرناک شده و کارکنان ما در دفتر هستند. بر اساس اطلاعاتی که به ما داده‌اند، ۳۰۰ تاکسی در محل دفتر تجمع کرده‌اند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در منطقه نیز شده است." به گفته هزارجریبی، پلیس امنیت در محل حضور پیدا کرده تا خطری پرسنل را تهدید نکند.

اسنپ از ابتدای اردیبهشت ماه در بابل و قائم‌شهر با چالش مواجه شده بود اما به گفته هزارجریبی، اسنپ پس از اخذ موافقت شفاهی دادستان و فرمانده نیروی انتظامی بابل، از امروز کار خودش را در یک دفتر موقت شروع کرد و کارکنان خود را برای جذب راننده به شکل میدانی، به سطح شهر ارسال کرد. با وجود موافقت برای ادامه فعالیت اسنپ، کلانتری ۱۳ بابل با حکم "برهم زدن نظم عمومی" پرسنل این شرکت که مشغول جذب میدانی راننده بودند را بازداشت کرد.

دلیل محدودیت اردیبهشت ماه برای اسنپ در بابل و قائم‌شهر، مجوز ذکر شده بود. اما اکنون هزارجریبی خبر می‌دهد که با وجود موافقت دادستان بابل و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بابل برای ادامه فعالیت اسنپ، این تجمع توسط رانندگان تاکسی سنتی صورت گرفته و یک کلانتری نیز نیروهای اسنپ را بازداشت کرده است. هزارجریبی افزود: "به گفته رییس کلانتری ۱۳ بابل، اینجا حوزه استحفاظی ایشان است و اوست که می‌گوید چه چیزی غلط و چه چیزی درست است. او می‌گوید حکم باید مستند باشد و موافقت کلامی و تلفنی را قبول نمی‌کند. کلانتری بدون منطق خاصی بیان می‌کند که باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنیم. این در حالیست که ما با مجوزی که داریم مشغول فعالیت در شهرهای بزرگ ایران هستیم و سازمان‌های دیگر خود را درگیر این موضوع نمی‌کنند. اما در شهرهای کوچک روابط نزدیک میان افراد کلیدی، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود."

اسنپ پروانه کسب‌وکار خود را از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌ است. بر اساس همین مجوز، فعالیتش در همه شهرها و مراکز استان‌ها بلامانع است. رضا الفت نسب (عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی) پیش از این در گفتگویی عنوان کرده بود که بحث رقابت بین بخش سنتی و آنلاین از بین رفته و حالا مقاومت در برابر استارتاپ‌هایی که در حال ارائه خدماتشان در سطح کشور هستند از سوی دستگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند. همچنین به گفته الفت نسب: "متاسفانه ما از این ناحیه در حال ضربه خوردن هستیم و بر اساس آنچه می‌شنویم، در هر شهری که اقدام به تاسیس تاکسی آنلاین کنید، باید مجوز جداگانه بگیرید. بر فرض ما بیشتر از هزار شهر داریم و حالا به عقیده این سازمان‌ها، باید به همان تعداد مجوز گرفته شود. هر شهر هم قانون خودش را دارد و باید دید شورای شهر چه تصویب کرده و چه سهمی از استارتاپ می‌خواهد."

    نظرات