فروش 3.6 میلیاردی 50 شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه چمران

فروش 3.6 میلیاردی 50 شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه چمران

یحیی میرزایی (مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز) اعلام کرد: در سال گذشته، مجموع فروش ۵۰ شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه چمران به مبلغ 3/6 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکوسیستم، میرزایی گفت: مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از زمان شروع به کار تا کنون، ۶۹۲ طرح و در سال گذشته ۵۰ ایده دریافت کرده است. از این میان ۴۸ ایده داوری فنی و اقتصادی شده‌اند. در مجموع، این مرکز در سال گذشته ۵۰ شرکت و هسته مستقر داشت که 15 مجموعه از آنها، هسته‌های فناور و ۳۵ مجموعه، شرکت‌ها و واحد‌های فناور بودند.

وی ادامه داد: برای نخستین مرتبه سه دفتر تحقیق و توسعه را دایر کردیم که منجر به ارتباط بیشتر و ساده‌تر با صنایع می‌شود. در سال ۹۶ میزان فروش شرکت‌های مستقر ۳/۶ میلیارد تومان بوده است. به علاوه در این مرکز برای 105 نفر اشتغال تمام وقت و برای 82 نفر نیز اشتغال نیمه وقت ایجاد شده است.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: در سال گذشته، مجموعا شش کارگاه در زمینه کسب و کار برای شرکت‌ها برگزار شد. این تعداد نسبت به سال 95 دو برابر شده بود. به علاوه در سه نمایشگاه استانی حضور داشتیم و شرکت‌ها از مزایای آن بهره بردند.

وی اضافه کرد: در سال 96 حدود 50 اتاق را به عنوان فضای دفتری به شرکت‌ها واگذار شد و میزان وام داده شده به شرکت‌ها در این مدت نیز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است. سقف تسهیلات ارائه شده در سال قبل به هر شرکت در طی دوره سه ساله استقرار، مبلغ ۵۰ میلیون تومان است که این مبلغ در سال پیش از آن ۳۰ میلیون تومان بود.

میرزایی اظهار داشت: تمام شرکت‌های مستقر در مرکز رشد مستقر شود از خدمات فیزیکی مانند دفاتر و وسایل اداری مورد نیاز برخوردار می‌شوند، همچنین می‌توانند از خط اینترنت دانشگاه مانند اعضای هیئت علمی استفاده کنند. به علاوه مکاتبات شرکت‌ها با برند مرکز رشد دانشگاه انجام می‌شود و این فرصتی مناسب و گزینه‌ای مهم برای کسب و کارهای نوپا است.

وی با اشاره به حساس بودن شرکت‌های نوپا به وضعیت بازار، خاطرنشان کرد: در سال جاری، موضوعاتی از قبیل تحریم و وضعیت اقتصادی، شرایط را برای کسب و کارهای نوپا، شکننده می‌کند. از اینرو در سال جاری ما به بازار‌های تضمین شده‌تر بعضی سازمان‌ها مانند کمیته امداد روی آوردیم تا مددجویان این سازمان با استفاده از طرح‌های مرکز، کسب درآمد کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: باید از بازار به نیاز‌ها برسیم، بعضی از ارگان‌ها براساس رسالت خود برای انجام کار‌ها هزینه می‌کنند، ما به سراغ این سازمان‌ها رفتیم و با استقبال خوبی نیز مواجه شدیم. از اینرو سعی داریم که چنین ارتباطاتی بیشتر شود.

    نظرات