مهارت‌آموزی 3500 نفر در طرح پارک مهارت

مهارت‌آموزی 3500 نفر در طرح پارک مهارت

احمدرضا منتظری (رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان) اعلام کرد با استعدادیابی ۱۰ هزار نفر، توانستیم به 3 هزار و ۵۰۰ نفر را در طرح پارک مهارت آموزش دهیم.

به گزارش اکوسیستم، منتظری با اشاره به اینکه طرح پارک مهارت در کشور و در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، در مورد هدف از برگزاری این طرح گفت: این طرح با هدف فرهنگ سازی، استعدادیابی و دقت سنجی در سطوح مختلف ابتدایی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان، اضافه کرد: با هدایت دانش آموزان بر اساس توانایی و انگیزه آنها، در آینده نیروهای انسانی کارآمدی را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: قبل از اجرایی شدن این طرح مشکلاتی از جمله عدم آموزش اولیا در مورد قابلیت شغلی دانش آموزان، عدم آگاهی مدارس دولتی از فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای و عدم استعدادیابی و شناسایی توانمندی‌ها و انتخاب رشته‌های سلیقه‌ای وجود داشت که با اجرایی شدن این طرح، مشکلات بسیاری از جمله مقابله با پدیده بحران بیکاری رفع شد.

منتظری گفت: هدفمند کردن سیر تحصیلی و شغلی دانش آموزان، تهیه پرونده مهارتی در کنار پرونده شغلی، بالا بردن ارزش کار، افزایش اعتماد به نفس از جمله مزایای اجرای طرح پارک مهارت بود.

وی با اشاره به چگونگی روند ثبت نام در کلاس‌های آموزشی، افزود: با فراخوان آموزش و پرورش در مدارس، خانواده‌ها با برنامه‌های آشنایی پیدا خواهند کرد و در کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رجایی اصفهان، بیان کرد: در این کلا‌س‌ها آموزش‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، هنرهای نمایشی، عکاسی و فیلم برداری، صنایع دستی،‌ فناوری اطلاعات، مکانیک و ... به بچه‌ها شش سال تا نوجوانان ۱۵ سال داده می‌شود.

وی ادامه داد: خروجی‌های طرح پارک مهارت شامل شناسایی دانش آموزان ماهر، شناسایی دانش آموزان کارآفرین و خوداشتغال و شناسایی دانش آموزان نخبه برای مسابقات ملی مهارت می‌شود.

    نظرات