اوبر به وسیله یادگیری ماشینی سفرهای شخصی و کاری کاربران را دسته‌بندی می‌کند

اوبر به وسیله یادگیری ماشینی سفرهای شخصی و کاری کاربران را دسته‌بندی می‌کند

چند روز پیش اوبر قابلیت جدیدی را با عنوان Profile Recommandation معرفی کرد. این قابلیت جدید از هوش مصنوعی برای کاهش خطاهای کاربران در هنگام ورود و خروج به حساب‌های شخصی و حساب‌های مربوط به کسب و کار، کمک می‌گیرد.

به گزارش اکوسیستم، کاربران اوبر می‌توانند در اپلیکیشن اوبر، دو نوع حساب کاربری شخصی و کسب و کار را هم‌زمان ایجاد نمایند و از هر دو آن‌ها استفاده نمایند. حساب‌های شخصی بیشتر برای مواقعی که فرد برای کارهای شخصی خود از خدمات اوبر استفاده می‌کند، کاربرد دارد. حساب کاربری مربوط به کسب و کار نیز برای مواقعی کاربرد دارد که شخص از خدمات و سرویس‌های اوبر برای انجام کارهای مربوط به کسب و کار خود استفاده می‌نماید. مدل‌های پرداخت و درخواست سرویس در این دو نوع حساب کاربری متفاوت است.

بسیاری از کاربرانی که از هر دو نوع حساب کاربری در اوبر استفاده می‌کنند، هنگام استفاده کردن از یک حساب کاربری، فراموش می‌کنند تا از آن خارج شوند و به همین دلیل ممکن است کارهای شخصی خود را با حساب کاربری مربوط به کسب و کار خود انجام دهند. از این رو اوبر با ارائه این قابلیت جدید و با بهره کیری از هوش مصنوعی، به این کاربران برای استفاده درست از حساب‌های کاربری، کمک می‌کند.

رونی گوریون، مدیر بخش بین‌الملل اوبر در قسمت کسب و کار در وبلاگ خود بعد از معرفی این قابلیت گفته است: " اوبر با استفاده از یادگیری ماشینی می‌تواند تشخیص دهد که کاربر برای استفاده از سرویس و خدمات اوبر می‌بایست از کدام یکی از حساب‌های کاربری خود استفاده کند. بعد از تشخیص این موضوع، پیشنهاد سرویس به کاربر ارائه می‌شود."

بیش از این، اوبر بررسی‌های زیادی را بر روی داده‌های مستخرج از سفرهای کاربران انجام داده بود و بعد از این بررسی‌ها توانسته است با استفاده از بررسی جزییات هر سفر، هدف آن سفر را تشخیص دهد. در واقع این داده‌ها، به نوعی داده‌های آموزشی برای یادگیری ماشینی محسوب می‌شوند. هر چند در برخی از موارد، تشخیص هدف سفر با استفاده از جزییات سفر چندان ساده نیست، اما اوبر بر این باور است که با استفاده از این قابلیت می‌تواند تا 80 درصد پیشنهاد‌ها درست و قابل قبولی را به کاربران خود ارائه دهد. در واقع به نوعی دقت این قابلیت و الگوریتم‌های بکار رفته در آن در حدود 80 درصد برآورد شده است. همچنین اوبر در اخبار خود به این نکته اشاره کرده است که هر چه کاربران از این قابلیت بیشتر استفاده کنند، دقت آن افزایش می‌یابد، زیرا در صورت ارائه پیشنهاد غلط از سوی برنامه، کاربر می‌تواند آن را تصحیح نماید و این موضوع به یادگیری الگوریتم استفاده شده در این قابلیت بیشتر و بهتر کمک خواهد کرد.

کاربران حساب‌های کاربری کسب و کار در حال حاضر می‌توانند نظرات خود را برای استفاده از این قابلیت نوشته و مشخص کنند. مدیران و کارمندانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند می‌توانند با تشخیص و درک الگوهای استفاده کارمندان از سرویس‌های اوبر، سؤالاتی را که از آن‌ها در حین سفر و یا بعد از آن توسط اوبر پرسیده می‌شود را پاسخ دهند و به این ترتیب به افزایش دقت قابلیت جدید اوبر کمک کنند. در واقع کارمندان و کلا کاربران حساب کاربری کسب و کار اوبر، می‌توانند به جای ارسال ایمیل‌ها و نامه‌های اداری و کاغذ بازی که بسیار خسته کننده است، با پاسخ به سؤالات پرسیده شده توسط اپلیکیشن و وارد کردن پاسخ‌ها در همان اپلیکیشن به بهبود و افزایش دقت الگوریتم استفاده شده در این قابلیت کمک کنند.

گوریون در وبلاگ خود در دفاع از قابلیت جدید اوبر نوشته است: " قابلیت جدید نه تنها به کارمندان و مدیران در صرفه جویی زمان کمک می‌کند بلکه می‌تواند سرعت ارتباط کاربر با اپلیکیشن و استفاده مناسب از خدمات آن را افزایش دهد.”

اوبر همچنین اعلام کرده است که در کنار این سیستم هوش مصنوعی از یک نرم افزار جدید برای گزارش دهی در خصوص هزینه‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر این دو سیستم در کنار سیستم‌های Certify، Chrome River، Concur و Expensify در ارائه خدمات و سرویس‌های مختلف اوبر به کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرار است از ماه سپتامبر نیز قابلیت پشتیبانی از Expensya، Happay، Rydoo، Zeno و Zoho نیز به آن اضافه شود.

تمامی موارد گفته شده می‌توانند به کاربران حساب کاربری کسب و کار اوبر برای استفاده بهینه از قابلیت‌های جدید اوبر کمک نماید.

    نظرات