برگزاری رویداد استارتاپی کشاورزی

برگزاری رویداد استارتاپی کشاورزی

با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و مرکز آموزش، رویداد استارتاپی کشاورزی (AgriTechSw) از 22 الی 24 شهریور ماه سال جاری در شهر آفتاب و همزمان با نمایشگاه بین المللی IFarmExpo برگزار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، این رویداد با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی استارتاپی و ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا با محوریت طرح های حوزه‌های توزیع محصولات کشاورزی، کشاورزی هوشمند و گلخانه‌های هوشمند برگزار خواهد شد. دبیرخانه رویداد استارتاپی کشاورزی اعلام کرد که این رویداد میزبان کارشناسان و اساتید حوزه‌ کشاورزی و استارتاپی خواهد بود.

حسام نوبری (دبیر رویداد AgriTechSw) در مورد علل برگزاری این رویداد گفت: با توجه به چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی در کشور، تصمیم گرفتیم بخش دولتی، خصوصی و افراد و تیم‌های مستعد و کارا را دور یکدیگر جمع کنیم و به تقویت زیست‌بوم استارتاپی کشاورزی بپردازیم. اولین گام در ایجاد زیست بوم‌های استارتاپی در زمینه‌های مختلف، فرهنگ سازی و برگزاری رویداد‌های استارتاپی کارآفرینی است، به همین دلیل، این رویداد می‌تواند آغاز مسیری باشد که فعالان این عرصه بتوانند با استفاده از پتانسیل کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان، چالش‌های موجود را حل کنند.

وی ادامه داد: محورهای اصلی پروژه کسب و کار های نوپا در وزارت جهاد کشاورزی بر فرهنگ‌سازی و آموزش، تسهیلگری، پشتیبانی و پایش متمرکز است. این رویداد نیز در راستای همین محورها برگزار می‌شود و تیم‌های برتری که در آن شکل می‌گیرند، در حوزه‌های مورد نظر تحت حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت.

تیم برگزار کننده رویداد استارتاپی کشاورزی، تلاش دارد یک پل ارتباطی میان فعالان حوزه کشاورزی و استارتاپی به وجود آورد تا با استفاده از تسهیلگری و دانش انباشته بخش دولتی و خصوصی به شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌های این حوزه کمک کند.

دبیر رویداد استارتاپی کشاورزی گفت: این رویداد تجربی-آموزشی طی سه روز برگزار خواهد شد. در روز اول کارگاه تیم‌سازی، معارفه و مدل درآمدی کسب و کار (Business model)، در روز دوم کارگاه‌های بیزنس پلن (Business plan) و ارائه موثر برگزار می‌شود. در روز آخر نیز تیم‌ها فرصت دارند تا ایده‌های خود را در حضور داوران و سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

موضوعات محوری این رویداد عبارتند از:

  • فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم کارآفرینی استارتاپی
  • ایجاد و معرفی کسب و کارهای نوپا در حوزه کشاورزی
  • ایجاد پل ارتباطی میان زیست‌بوم استارتاپی و صنعت کشاورزی

علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد استارتاپی کشاورزی می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

رویداد استارتاپی کشاورزی برگزار خواهد شد

    نظرات