حضور ارزان‌تر شرکت‌های ایرانی در جیتکس ۲۰۱۸

حضور ارزان‌تر شرکت‌های ایرانی در جیتکس ۲۰۱۸

محمدرضا طلایی (رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار) با بیان اینکه پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس 2018 دوبی برگزار خواهد شد، از امکان حضور شرکت‌های ایرانی با قیمتی مناسب در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از زومیت، طلایی اعلام کرد که اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌های حوزه ICT اتاق بازرگانی ایران و با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق صادرات، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فدراسیون فاوای ایران و با اجرای شرکت همایش گستران ایماژ به عنوان نماینده رسمى جیتکس در ایران، برای چهارمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران را در بزرگترین رویداد آسیا و شمال آفریقا برگزار می‌کند.

وی بیان کرد که سال گذشته پاویون جمهوری اسلامی ایران برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی فعالان صنعت فاوای ایران در این نمایشگاه برگزار شد و امسال نیز علی‌رغم افزایش نرخ ارز، با ارائه تسهیلاتی با کیفیت سال‌های قبل برگزار خواهد شد. با حمایت سازمان توسعه تجارت، ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های غرفه به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان به مشارکت‌کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شود، که با توجه به عزم جدی اتاق بازرگانی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان توسعه تجارت برای حمایت، امیدواریم حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزان‌تر تمام شود.

نمایشگاه جیتکس 2018 دوبی

بر اساس گزارش رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار، ۱۰ شرکت دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پنج موسسه فرهنگی دیجیتال با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و چهار شرکت فناورانه تحت عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این رویداد مهم فناوری منطقه حضور خواهند داشت.

وی در مورد حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس به صورت پاویون، گفت: اگر شرکتی بتواند مستقل در نمایشگاه شرکت کند بسیار مناسب است، اما حضور در قالب پاویون نیز مزایایی از جمله نشان دادن فعالیت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در این حوزه و جنبه برند سازی را دارد. همچنین حضور شرکت‌ها زیر چتر یک پاویون باعث کاهش هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های تخصصی می‌شود.

طلایی اعلام کرد که می‌خواهیم با کمترین هزینه در کشور دیگری حضور پیدا کنیم و هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را برای شرکت‌ها کاهش دهیم. برنامه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در بازارهای صادراتی کشورهای هدف، باید بلند مدت باشد، نه اینکه یک‌بار در کشور عراق و یک‌بار در افغانستان حضور پیدا کنیم و برنامه‌ بلند مدتی نداشته باشیم. در صورت فقدان برنامه بلند مدت، فقط سرمایه‌ها را هدر داده‌ایم و عملا برنامه بلندمدت برای بازاریابی نداشته‌ایم. در سه سال گذشته به‌صورت مستمر در کنار پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار ایران نیز در روز سوم نمایشگاه برگزار شده که امسال نیز برگزار می‌شود و از شرکت‌های خارجی نیز برای شرکت در این همایش دعوت خواهد شد، تا امکان ملاقات‌های رودررو نیز برای شرکت‌های ایرانی فراهم شود.

سى‌وهشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود و جهار هزار و 700 شرکت از ۱۰۰ کشور جهان در آن حضور دارند. این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده‌ تخصصی از ۱۴۰ کشور دارد، در نتیجه محل مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های صنعت ICT است.

    نظرات