واردات دستگاه‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال قانونی خواهد شد

واردات دستگاه‌های ماینینگ ارزهای دیجیتال قانونی خواهد شد

در هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد درباره موضوعاتی چون توسعه تولید و استفاده از ارزهای دیجیتالی و رفع قوانین مربوط واردات دستگاه‏ های ماینینگ صحبت شد و به مسائلی چون ایجاد شغل با استفاده از فناوری اطلاعات و دیگر مسائل روز حوزه ICT نیز پرداخته شد. «ابوالحسن فیروز آبادی» به لزوم تشکیل یک اتاق فکر با اعضایی متشکل از وزارت صمت و سازمان نصر و مرکز ملی فضای مجازی نیز تاکید کرد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، فیروزآبادی درباره رشد سریع ارتباطات و فناوری در کشور گفت و از ضرورت همگام بودن با این سرعت در همه بخش‌های دولت صحبت به میان آورد. به گفته او عقب ماندن از هر بخشی می‌تواند ضررآفرین باشد:

«تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار سریع است و ما باید متناسب با این تحولات، همواره آمادگی لازم را برای پذیرش و تغییرات احتمالی داشته باشیم. با توجه به پیچیدگی مسائل جامعه، باید با همت و اراده و عزم راسخ برای پیشبرد اهداف تلاش کرد.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذیربط برای آزادسازی واردات دستگاه‌های ماینینگ انجام شده است و این خبر نویدبخش توجه دولتی‌ها به مساله ارزهای مجازی خواهد بود.

فیروز آبادی سه حوزه نرم افزار، سخت افزار و پلتفرم را موارد مهمی در صنعت ICT دانست و ساختارهای دقیق و منسجم در آنها را از ضروریات دانست. او پیشنهاد کرد که سازمان نظام صنفی رایانه ‏ای در تدوین اسناد راهبردی فناوری اطلاعات کشور مشارکت داشته باشد و از ارائه پیشنهادهای تخصصی توسط این سازمان در حوزه رگولاتوری نیز استقبال کرد:

«آمادگی این را داریم که یک یک اتاق بکر تشکیل دهیم و این مرکز با حضور نمایندگان وزارت صمت و مرکز ملی فضای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای،به عنوان نماینده بخش خصوصی، بستری برای طرح و پیگیری مطالبات بخش خصوصی در حوزه فناوری کشور باشد.»

واردات دستگاه‌های ماینینگ

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به موضوعاتی چون توجه به ظرفیت‏ ها و شرایط شرکت‏ های قدیمی، توجه به شرکت ‏های نوپا و استارتاپ، بازنگری و تصویب قوانین مربوط به مالکیت معنوی، توجه به توسعه صادرات خدمات و محصولات فناوری اطلاعات و تهیه نقشه ‏راه توسعه  فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اشاره کرد.

    نظرات