گزارش کامل اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت

گزارش کامل اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت بعد از ظهر پنج‌شنبه 26 مهر، با حضور دکتر سید محمدهادی ایازی، رییس جشنواره، دکتر محمود تارا،  امیرحسین اسدی دبیر جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، آیین اختتامیه این جشنواره با نمایش تیزر تبلیغاتی جشنواره و اجرای محمدسلوکی آغاز شد. پس از آن امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره به عنوان اولین سخنران روی سن آمد. او گفت: در حال حاضر ما بیکاران زیادی زیادی در مملکت داریم و وقتی نگاه می‌کنیم  و می‌بینیم در اکوسیستم سلامت 300 هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغال داریم، غبطه می‌خوریم. فرهنگسازی برای کسب و کار نو از دوران مدرسه و دبستان آغاز می‌شود تا پس از دانشگاه ادامه دارد و مانند دانه‌های تسبیح به هم ربط دارد. برخی از افراد باید مانند پنیر پیتزا شوند تا این ناهم جنس‌ها را به هم وصل کنند. حال زحمت این کار، گردن معاونت اجتماعی افتاده است. در این راه شتابدهنده‌های بزرگ و قانونی شروع به حمایت از استارتاپ‌های این حوزه کردند. سیستم مدارسی که اکنون داریم جهت آمادگی افراد برای 10 سال گذشته است نه آینده. ما این اقدام را آغاز کردیم تا اتفاق خوبی در نظام سلامت کشور بیفتد.

اسدی ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد 230 بیلیون دلاری تا سال 2020 اقتصاد مبنی بر فناوری اطلاعات و اخلاق است، اشتغال و دارایی ایجاد می‌شود. در حال حاضر در کشور 46 میلیون ساعت در روز به بازی‌های رایانه‌ای پرداخته می‌شود. اپلیکیشن‌های زیادی در کافه بازار داریم که غالبا در موضوع سبک زندگی هستند. چه بهتر که همه اینها در بستر نظام سلامت بتوانند با ایجاد اعتماد در مردم به کار آیند. امیدواریم این جشنواره، آغازی در این عرصه باشد.

او افزود: یکی از بازخوردهای جشنواره این بود که دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت قرار است روز شنبه جلسه‌ای با استارتاپ‌های سلامت داشته باشد. همچنین دو هفته دیگر خود ما قرار است شتابدهنده تخصصی سلامت را راه‌اندازی کنیم. امیدواریم سال آینده به جای 1600 اثر، 16 هزار اثر به جشنواره رسیده باشد. از این تعداد آثار هم باید به خود ببالیم و هم باید تأسف بخوریم. به خود ببالیم که توانسته‌ایم آغازگر چنین رویدادی باشیم و تأسف بخوریم که چرا این تعداد بیشتر نبود. ما سه هفته داوری سنگین فنی داشتیم و بسیار سخت‌گیری کردیم. باید اعلام کنم که برخی از بخش‌ها برگزیده نداشت. داوری سخت‌ترین کار است ولی باید این سخت‌گیری‌ها برای ارتقای سلامت مردم انجام می‌شد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم کلیپی از روند داوری در جشنواره پخش شد. بعد از آن یکی از سازندگان ربات آرش روی سن آمد و به معرفی این ربات سخنگو پرداخت. ربات آرش خود را معرفی کرد و از کاربرد خود در بهبود روند درمان کودکان گفت.

سپس اعضای هیأت داوران بخش سرویس ها، خدمات، وبسایت ها و وبلاگ ها معرفی شدند.

در این بخش فرخ شهریاری با رسانه «ابر سلامت»، دکتر مجید کوهی اصفهانی با رسانه «بهرویان»، وحید کریمانه با رسانه «فول فکر» و فرزاد ریانی با رسانه «سامانه یکپارچه نوبت دهی آنلاین سینا» مقام سوم را کسب کردند و از آیدا الهی با «آیدا تجربیات یک بیمار ضایعه نخاعی» تقدیر شد.

همچنین در این بخش مهدی خدادادی با رسانه «دکتر ساینا» مقام دوم و سوگل ثابت فر با رسانه «شفاجو»  مقام اول را کسب کرد.

پس از ان کلیپی از آیدا الهی پخش شد که به دلیل ضایعه نخاعی نمی‌توانست در مراسم حضور پیدا کند و مورد تشویق حضار قرار گرفت.

پس از آن داوران بخش تلفن همراه و شبکه های اجتماعی معرفی شدند.

در این بخش مهدی خدادادی با رسانه «دکترساینا» مقام سوم، حمیدرضا جمشیدی مقدم با رسانه «فیتَپ» مقام دوم و حمید رفیعیان با رسانه «کرفس» مقام اول را کسب کردند و از علیرضا صالحی تقدیر شد.

در بخش شبکه‌های اجتماعی نیز سیدمحمدموسوی، مدیر شرکت بهداشتی فیروز شایسته تقدیر اعلام شد.

همچنین داوران بخش هنرهای دیجیتال و بازی های رایانه ای نیز معرفی شدند و به همراه دکتر تارا روی سن آمدند. سپس مدیر عامل یک شرکت بازی‌های رایانه‌ای تحرکی روی سن آمد و به معرفی این بازی پرداخت.

در این بخش «دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت» و «مرکز سلامت محیط کار و فعال در حوزه ترک دخانیات» شایسته تقدیر اعلام شدند.

همچنین از مرکز دیجیتال کرمانشاه محمدعلی فدایی برای «اینفوگرافی اعتیاد اینترنت» مقام سوم، آرزو مرادی برای «انیمیشن بیماری سل» مقام دوم و هادی امیری و رها فرجی برای انیمیشن «عصر وارونه دکتریسم» مقام اول را کسب کردند.

در بخش بازی‌های رایانه‌ای، مهدیس تابع امام برای «ویتامید» مقام سوم، محمدبیک ملایی برای «دونده»

مقام دوم را کسب کردند. همچنین از شایان شفیعی برای «کافه گیم» تقدیر شد.

در بخش دیگری از این برنامه، دکتر محمود تارا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: خوشحالم که در این جمع پرانرژی هستم. از سوی وزارت بهداشت دست شما جوانان فعال را می‌فشارم. دورادور دیده‌ام دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند. ما تمام هم و غم مان این است که این دوستان ناامید نشوند. از شما می‌خواهم که همیشه با گروه‌هایی که دارید متحد باشید. رقابت‌پذیر باشید و دیگران را نیز تشویق کنید. با روحیه و انگیزه به کار خود ادامه دهید و همچنان خستگی‌ناپذیر باشید. دیده‌ایم کسانی که با خستگی‌ناپذیزی به راه خود ادامه داده‌اند و موفق شده‌اند. همچنین توصیه می‌کنم از همان اول به مدل اقتصادی خود فکر کنید.

در بخش جنبی و سامانه هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای فرزانه یوسفی، نماینده شرکت نورو چلنج «دستیار هوشمند مدیریت استرس» به عنوان مقام سوم اعلام شد.

بعد از آن گروه آدرنالین و شرکت اردو به معرفی عینکVR و فناوری واقعیت مجازی و کاربرد آن در پزشکی پرداخت.

در بخش نرم‌افزارهای رایانه‌ای رسول شکیبا، برای درمان سینا طب شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش دیگر، دکتر سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس جشنواره روی سن آمد و طی سخنانی گفت: همانطور که پیش از این اشاره کردم، حمایت‌های لازم از استارتاپ‌های سلامت تاکنون صورت نگرفته بود و نظام سلامت در این حوزه دچار نوعی عقب‌ماندگی بود. به نظر می‌رسد اقدامات جدی در این حوزه باید صورت می‌گرفت. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی داریم که به نوبت‌دهی بیماران و سامانه‌ای برای اسکان‌ همراهان بیماران وجود دارد که بسیار موثر است. بعد از این جشنواره، راه‌اندازی مرکز شتابدهی سلامت را خواهیم داشت. در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. امیدواریم با ورود این نهادها، در این حوزه حمایت‌های لازم صورت گیرد و در حمایت از استارتاپ‌ها نقش حمایتی خود را ایفا کنند.

پس از سخنان رئیس جشنواره، داوران بخش جنبی در بخش دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معرفی شدند.

در این بخش علی کوزه گر، برای مجتمع دیجیتال خلیج فارس، ولی‌اله شجاع پوریان برای معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجید ولی محمدی برای موسسه ویکی نیکی و سید تقی نوربخش برای سازمان تامین اجتماعی دیپلم افتخار دریافت کردند.

همچنین برگزیدگان بخش جنبی در بخش شرکت برتر نیز اعلام شد که در این بخش از سید محمد موسوی، از شرکت فیروز و سمیرا سادات شرفی، موسسه مطهر نت پارس تقدیر شد.

محمد موسوی که خود با صندلی چرخ‌دار به مراسم آمده بود، با حضور روی سن گفت: شرکت فیروز شرکتی است که با معلولان اداره می‌شود و ما بدون دستگاه و ماشین مشغول به کار هستیم و همین است که محصولات ما پر از انرژی است. ما به روش سرمایه‌داری الهی کار می‌کنیم. سرمایه از آنِ خداوند است و من حقوق‌بگیر او هستم. در معلولیت و ناتوانی است که توانایی‌ها پرورش می‌یابد و معلولان باید سازنده باشند.

در قسمت برگزیدگان بخش جنبی (شتاب‌دهنده برتر) نیز حمید صراف‌ها از مدیکالیتور، فریدون کورنگی از مَپس و ادریس بابایی، آریا سلامت آبتین، دیپلم افتخار دریافت کردند.

در بخش برگزیدگان بخش جنبی (استارتاپ برتر سلامت) نیز سید محمود فتاحی معصوم از نوبان، سوگل ثابت فر از شفاجو، شقایق خلیلی از آزمایش آنلاین، محمد سالار اسدی، مادران لک لک 2، بهزاد جلالی از ابرِ سلامت، پدرام سلطانی از زوپ، گلرخ داوران پورفرد از هاسپیتل دیپلم افتخار دریافت کردند و در بخش جنبی (بین‌الملل) امیر سرکندی از موسسه مطهر نت پارس دیپلم افتخار دریافت کرد.

در بخش مقالات توسعه کاربری رسانه‌های دیجیتال در سلامت نیز رسول نوری برای مقاله شاخص‌های ارزیابی کیفیت نرم‌افزارهای موبایل هلث، نیلوفر چوبین برای مقاله دستبند هوشمند حساس به عفونت بیمارستانی و نجمه بهداد برای مقاله نظریه بازی‌ها در طبقه‌بندی مزاج‌ها دیپلم افتخار دریافت کردند.

    نظرات