باز هم فیلترینگ؛ اینبار با شکایت بانک پاسارگاد

باز هم فیلترینگ؛ اینبار با شکایت بانک پاسارگاد

«بانک پاسارگاد در شکایتی به دادگاه رسانه شعبه ۲ بازپرسی از ما به عنوان اینکه مجوز مطبوعات نداریم شکایتی مطرح و اعلام کرده که سهامیاب از طریق تشویش اذهان عمومی در حال تحریک سهامداران این بانک است. این درحالی است که اصل حوزه فعالیت ما ربطی به مطبوعات ندارد.»

به گزارش اکوسیستم به نقل از شنبه پرس، سرویس «سهامیاب» شبکه اجتماعی و اطلاع‌رسانی بازار بورس ایران، یک‌شنبه ۶ آبان بنا بر شکایت بانک پاسارگاد فیلتر شد و همچنان از دسترس خارج است. فاطمه جعفری، مدیرعامل سهامیاب، ضمن اعلام این خبر در مورد جزییات این فیلترینگ می‌گوید: «بانک پاسارگاد در شکایتی به دادگاه رسانه شعبه ۲ بازپرسی از ما به عنوان اینکه مجوز مطبوعات نداریم شکایتی مطرح و اعلام کرده که سهامیاب از طریق تشویش اذهان عمومی در حال تحریک سهامداران این بانک است. این درحالی است که اصل حوزه فعالیت ما ربطی به مطبوعات ندارد.»

دلیل شکایت بانک پاسارگاد از سهامیاب

او در توضیح دلیل این شکایت می‌افزاید:‌ «نماد بانک پاسارگاد ۲۲ ماه پیش در بازار بورس بسته شده است و براساس آن چه ما متوجه شده‌ایم نزدیک به ۱۵ نفر از کاربرانی که سهام این بانک را در اختیار داشته‌اند در سرویس سهامیاب قرار بر پیگیری گرفتن حقوق خود از پاسارگاد کرده و این قرار را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. به همین دلیل بانک پاسارگاد در شکایت از ما اعلام کرده سرویس سهامیاب در تلاش برای تحریک کاربران علیه بانک است.»

جعفری ادامه می‌دهد در متن شکایت بانک پاسارگاد به دادگاه رسانه مسئله به گونه‌ای اشتباه عنوان شده و با ارتباط دادن ما به حوزه مطبوعات نیز دادگاه رسانه بدون اینکه این شکایت را با ما در میان بگذارد دستور به فیلترینگ را صادر کرده است. براساس اظهارات مدیرعامل سهامیاب ایمیل مسدودسازی این سرویس ۱۲ نیمه شب گذشته  از کمیته تعیین مصادیق مجرمانه برای مدیران این سرویس ارسال شده و در نهایت بعدازظهر روز ۶ آبان سهامیاب از دسترس خارج شده است.

فیلتر کردن پلتفرم‌ها به خاطر محتوای مجرمانه

مسدودسازی یک سرویس اینترنتی به دلیل محتوای به اشتراک گذاشته از سمت کاربران آن در شرایطی اتفاق می‌افتد که مرداد ماه سال جاری دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که براساس مصوبه چند ماه پیش این شورا از این پس تولید‌کنندگان محتوای مجرمانه در مقام اول برخورد قرار خواهند گرفت و به خاطر محتوای مجرمانه پلتفرم‌ها فیلتر نخواهند شد. ابوالحسن فیروزآبادی در این خصوص گفته بود: «این مصوبه‌ شورا برای جلوگیری از فیلتر شدن پلتفورم‌ها به تصویب رسیده است. همچنین قوه‌قضاییه نیز در این زمینه آیین‌نامه‌ای تهیه کرده بود که دو یا سه ماه پیش توسط رئیس قوه‌قضاییه ابلاغ شد و از آن به بعد ما شاهد نبوده‌ایم که یک پلتفرم به خاطر محتوای مجرمانه فیلتر شود.»

    نظرات