سرمایه گذاری هیوندای در شرکت تاکسی اینترنتی گرب

سرمایه گذاری هیوندای در شرکت تاکسی اینترنتی گرب

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی، با سرمایه گذاری در شرکت گرب قصد دارد تا به بازار تاکسی‌‌های اینترنتی در جنوب‌ شرق آسیا وارد شود.

به گزارش اکوسیستم، با در نظر گرفتن تنش‌های دیپلماتیک میان سئول و پکن، در حقیقت هیوندای می‌خواهد با سرمایه گذاری در شرکت تاکسی اینترنتی Grab، وابستگی خود به بازار چین را کاهش دهد.

بعد از ایالات متحده آمریکا، جنوب شرق آسیا بزرگ‌ترین بازار تاکسی‌های اینترنتی در دنیا است، بنابراین هیوندای با این سرمایه گذاری باعث محکم شدن جای پای خود در این بازار می‌شود. شرکت سنگاپوری گرب که در زمینه سفارش تاکسی و خودروهای شخصی فعالیت دارد، در حال حاضر در هشت کشور جنوب شرق آسیا به ارائه خدمات می‌پردازد.

پس از ابراز نارضایتی دولت چین نسبت به اقدام کره جنوبی برای میزبانی از سیستم‌های دفاع موشکی ایالات متحده آمریکا در خاک خود، شرکت‌های کره‌ای هدف اقدامات متقابل چین قرار گرفتند و همین امر سبب شده است که هیوندای توجه خود را به کشورهای جنوب شرق آسیا معطوف سازد؛ در حال حاضر خودروسازان ژاپنی بازار ۵۰۰ میلیون نفری این ناحیه را قبضه کرده‌اند.

از آنجا که احتمالا نوآوری‌هایی مانند تاکسی‌ اینترنتی و خودروهای خودران آینده بازار حمل و نقل دنیا را شکل می‌دهند، هیوندای تلاش دارد تا در این زمینه فاصله خود را با رقبایش کم کند. هیوندای در ایالات متحده و اروپا خدمات اشتراک خودرو را ارئه می‌دهد، اما رقبای این خودروساز نظیر تویوتا و جنرال موتورز در حال همکاری با تاکسی‌های اینترنتی هستند و این شرکت کره‌ای تا پیش از این سرمایه گذاری، در این زمینه فعالیتی نداشت.

سرمایه گذاری هیوندای در شرکت تاکسی اینترنتی گرب

هیوندای و گرب اعلام کردند که بطور مشترک خدمات خود را در جنوب‌ شرق آسیا توسعه می‌دهند و در این مسیر از خودروهای دوستدار محیط زیست هیوندای مانند خودروی الکتریکی آیونیک (IONIQ) استفاده خواهند کرد. هیچکدام از این دو شرکت در مورد مبلغ سرمایه گذاری هیوندای اطلاعاتی را بروز ندادند.

هفته گذشته نیز هیوندای از همکاری با استارتاپ آمریکایی اورورا در زمینه‌ی فناوری خودروهای خودران خبر داد. همکاری این غول خودروسازی کره جنوبی با این دو شرکت، از تغییر استراتژی هیوندای حکایت دارد.

همکاری گرب با این خودروساز در حقیقت بخشی از تلاش آنها برای جذب سرمایه ۲/۵ میلیارد دلاری است. پیش از این نیز گرب با شرکت چینی Didi Chuxing، سافت‌بانک ژاپن و یکی از زیرمجموعه‌های تویوتا موسوم به Toyota Tsusho همکاری کرده بود.

    نظرات