تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در هرمزگان

تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در هرمزگان

مشکلات فناوران و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، دکتر سورنا ستاری در این جلسه با تاکید بر اینکه همه باید برای توسعه کارآفرینی و رونق کسب و کار تلاش و کمک کنند، افزود: این وظیفه همه از جمله مسئولان و خود فناوران است تا کسب و کار رونق گیرد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت ها برای توسعه فناوری و کسب و کار مهم است، گفت: کمبودهای زیرساخت فناوری در هرمزگان باید مرتفع و ساختمان برج فناوری هم باید زودتر تکمیل تا شرکت ها در این برج استقرار یابند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به درخواست فناوران برا یارائه تسهیلات و ضمانت نامه ها گفت: ما آمادگی داریم تا تسهیلات در اختیار فناوران قرار دهیم اما رقمی که ما در این شرایط اختصاص می دهیم نمی تواند مشکل تمامی فناوران را مرتفع کند از این رو تاکید می کنیم تا صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی در هرمزگان راه اندازی شود که در این صورت مشکلی در ارائه تسهیلات و حتی تامین ضمانت نامه های فناوران و شرکت های دانش بنیان وجود نخواهد داشت.

به گفته ستاری علاوه بر تسهیلات مالی، تسهیلات دیگری برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان معافیت سربازی، بیمه، مالیات و…اشاره کرد.

وی تاکید کرد، تا زمانی که صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی در هرمزگان راه اندازی نشود مشکلات تامین مالی فناوران وجود خواهد داشت از این رو ما هم کمک می کنیم تا این صندوق در هرمزگان راه اندازی شود.

در این نشست همچنین دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، گزارشی از روند فعالیت پارک علم و فناوری هرمزگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شرکت های فعالی در هرمزگان فعالیت دارند، گفت: به دلیل نبود فضای استقرار و کارگاهی، شرکت های دانش بنیان و فناوران پارک علم و فناوری هرمزگان با هزنیه شخصی فضای کارگاهی را برای خود در خارج شهر تامین کرده اند که ایدواریم با راه اندازی برج فناوری بتوان بخشی از امکانات را برای فناوران تامین کنیم.

در این نشست همچنین فناوران به ارائه گزارشی از روند فعالیت خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری هرمزگان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان

    پارک علم و فناوری هرمزگان یک پارک علم و فناوری در شهر بندرعباس می باشد

    نظرات