فناوری بلاک چین و صنعت بازی سازی

فناوری بلاک چین و صنعت بازی سازی

بلاکچین به زودی صنعت بازی‌‌سازی را نیز دگرگون خواهد کرد. این مقاله تصویر بهتری از آینده این فناوری در دنیای بازی به ما ارائه می‌‌کند.

صنعت بازی در طول سال‌‌ها، از یک پلتفرم مبتنی بر کنسول در دهه ۸۰ میلادی، به یک پلتفرم مبتنی بر وب با امکان دسترسی به پهنای باند اینترنت، تکامل یافته است.

a-match-blockchain-technology-and-the-gaming-indu

از زمان ورود اینترنت با پهنای باند بالا، بازی های آنلاین ساده به بازی‌‌های دیجیتالی تبدیل شده‌‌اند و در حال حاضر سهم بزرگی در صنعتی دارد که تخمین زده می‌‌شود فقط در سال ۲۰۱۷، ۱۱۶ میلیارد دلار درآمد داشته است. با در نظر گرفتن سخت‌‌افزار بازی و سیستم‌‌های بازی کامپیوتری و سایر وسایل جانبی متوجه می‌‌شویم که این صنعت در سال گذشته ۱۴۹ میلیارد دلار درآمد داشته که سه برابر کل صنعت فیلم‌‌سازی گزارش شده است.

با وجود بازی‌‌های دیجیتالی، استفاده از فناوری بلاک چین قدم بعدی در صنعت بازی‌‌سازی خواهد بود که باعث می‌‌شود این صنعت در میان چند صنعت اولی قرار بگیرد که از مزایای جریان تکامل فناوری بلاک چین استفاده می‌‌کنند.

جوی ‌‌توکن ( JoyToken ) به دنبال تغییر پارادایم در صنعت بازی، رساندن بازی‌‌های هوشمندتر به بازیکن‌‌های موجود و توسعه بازی‌‌های خلاقانه و نوآورانه، دسترسی آسانتر توسعه‌‌دهندگان به اپراتورها در یک فروشگاه یک طرفه است. کلید اصلی استراتژی جوی ‌‌توکن به قرار زیر خواهد بود:

  • توسعه بازی و میزبانی آن توسط سیستم توسعه جوی توکن‌‌ ساده شده است.
  • پرداخت‌‌ها در فرم جوی توکن‌‌ مستقیم به جیب توسعه‌‌دهندگان خواهد رفت.
  • جوی توکن‌‌ مسئولیت تمام قوانین و شکایات را بر عهده خواهد گرفت.

ارز رمزنگاری شده جوی توکن‌‌ با پلتفرم خود به گیمرها اجازه می‌‌دهد که از بازی‌‌های جوی گیمینگ در پلی کاسمو و بسیاری دیگر از سایت‌‌ها استفاده کنند و از این طریق به توسعه‌‌دهندگان اجازه می‌‌دهد که بابت بازی‌‌های خود هزینه‌ای پرداخت یا دریافت کنند. مزیت بلاک چین این است که ناشناس بودن و شفافیت ارائه می‌‌کند.

جوی توکن‌‌ قطعا موارد را به طور جدی در نظر می‌‌گیرد و این امر در مدیرت ارشد مالی آن‌‌ها منعکس شده است. به هر حال صنعت بازی‌‌سازی فقط محدود به کازینوهای آنلاین نیست و با وجود ۲٫۲ میلیارد کاربر، پروژه‌‌های مبتنی بر بلاکچین زیادی در حال اجرا هستند و مانند بازی‌‌سازی دیجیتال در دهه اخیر، چهره صنعت بازی‌‌سازی را تغییر خواهند داد.

بحث‌‌هایی در مورد جهان‌‌های موازی وجود دارد، جایی که بلاکچین این دنیاها را به هم می‌‌رساند و یک دفترکل توزیع‌‌شده به گِیمِرها اجازه می‌‌دهد از شخصیت‌‌ها و آیتم‌‌های خود در یک بازی، در چندین بازی دیگر استفاده کنند. این کار با هوش مصنوعی و یک الگوریتم خاص صورت می‌‌گیرد و به گیمرها اجازه می‌‌دهد که تجربه بازی کردن را به میزان قابل توجهی بهبود دهند. همچنین پیش بینی می‌‌شود که با استفاده از بلاکچین، گیمرها بتوانند آیتم‌‌هایی را که در بازی به دست آورده‌‌اند به کالاهای واقعی تبدیل کنند. چنین پلتفرمی باعث می‌‌شود که اقلام مجازی از بازار گسترده‌‌تری برخوردار باشند، زیرا این معاملات از طریق قراردادهای هوشمند در بلاکچین انجام می‌‌شود و اجازه انتقال مالکیت در عوض توکن‌‌ها را می‌‌دهد.

بازی کریپتو‌‌کیتی (Cryptokitties) اخیرا در رسانه‌‌ها سر وصدای زیادی برپا کرد. گیمرها می‌‌توانستند با استفاده از قراردادهای هوشمند، گربه‌‌های مجازی را جمع‌‌آوری و تبادل کنند و آن‌‌ها را پرورش دهند. در این بازی که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ساخته شده بود، گیمرها کوین‌های اتر را برای خرید اولین بچه گربه خریداری می‌‌کنند و فقط می توانند تعداد محدودی بچه گربه پرورش دهند، که به مفهومی به نام «اثبات کمیابی» اشاره دارد. این بازی بسیار محبوب شد و با توجه به اینکه در یک فروش گرانقیمت، یک Genesis Cat با ۱۱۵۰۰۰ دلار آمریکا معامله شد، ورودی‌‌ها باید به منظور کاهش تقاضا افزایش یابد.

پروتکل اثبات کمیابی مطمئنا قیمت‌‌های بی‌‌سابقه‌‌ای را برای موارد مجازی تولید شده ایجاد می‌‌کند و امکان ندارد که بلاکچین موارد کمیاب‌‌تر را نادرست شناسایی کند و در عین حال اطمینان حاصل می‌‌کند که آن‌‌ها همانند ارزرمزها به صورت امن ذخیره می‌‌شوند.

با افزایش مخاطبین بازی‌‌سازی، احتمالا شاهد رشد سریع درآمدزایی از این صنعت و همچنین شاهد این مساله خواهیم بود که کارت‌‌های اعتباری جای خود را به ارزهای رمزنگاری شده می‌‌دهند و باعث عدم تمرکز پلتفرم‌‌های پرداخت خواهند شد و این مساله به تنهایی برای این صنعت اغوا‌‌کننده است.

منبع https://ablockchain.center/

لینک اصل خبر در سایت شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    منبع خبر

    شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    شتاب دهنده بلاکچین (ABC)

    شتابدهنده تخصصی تکنولوژی بلاک چین

    نظرات