فرصت ناب سرمایه‌گذاری استارتاپ‌های شرق کشور

فرصت ناب سرمایه‌گذاری استارتاپ‌های شرق کشور

با حمایت مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی مهیا شد؛

فرصت ناب سرمایه‌گذاری استارتاپ‌های شرق کشور

thum-۵۸bec۲a۹۳۵b۲۲۵af۲۸۴-۹۸۵۶ ۱۱۴۴۰۸ شتابدهنده کسب کار فردوسی با حمایت مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی برای نخستین بار در مشهد مقدس دمو دی (روز برآیند) را به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های شرق کشور برگزار کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتابدهنده کسب‌وکار فردوسی با تمرکز ویژه بر توسعه و شتابدهی کسب وکارهای نوپا، فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و بر شتابدهی مجموعه‌هایی با محوریت چهار حوزه اطلاع‌‌‌رسانی و رسانه‌های جدید؛ بازی‌ و ‌سرگرمی‌‌؛. آموزش و بازاریابی محتوی؛ خدمات شهری و گردشگری تمرکز دارد.
این شتابدهنده به عنوان تنها شتابدهنده دانش‌بنیان در شرق کشور، ضمن بهره‌گیری از واحد آینده‌پژوهی اقتصادی جهت شناسایی نیازهای فناورانه در آینده، بدنبال شناسایی استارت‌آپ‌های توانمند است. این شتابدهنده با پشتیبانی مستقیم مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ماموریت خود را توسعه فناوری‌های نوظهور در عرصه فعالیت خود در شرق کشور یافته است.

برگزاری پنج دوره کشف (پیش‌شتابدهی) و یک دوره شتابدهی، دریافت بیش از ۲۷۰ درخواست از استارت‌آپ‌ها برای پذیرش در دوره‌های کشف شتابدهنده، برخورداری از شبکه منتورها و متخصصین حوزه کسب‌وکار استان و حضور فعال در کلیه اتفاقات اکوسیستم استارت‌آپی، این شتابدهنده را از یک طرف به مرجعی برای استارت‌آپ‌های توانمند در منطقه تبدیل کرده و از طرف دیگر، به‌عنوان شتابدهنده‌ای تایید‌شده، به مرجعی معتمَد برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. این مجموعه با کاهش ریسک سرمایه‌گذاران و افزایش احتمال موفقیت سرمایه‌گذاری روی خدمات و فناوری‌های آینده، بستر قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاران کشور به حساب می‌آید.

با نزدیک شدن به انتهای دومین چرخه شتابدهی این شتابدهنده، ۶ استارتاپ «رِیس‌نت»، «تاچِستان»، «Unbound»، «Irex۲World»، «۸۱۱۸» و «تریپ‌رو» آماده جذب سرمایه و ورود به مرحله تجاری‌اند؛ از همین رو، در قالب رویدادی با عنوان «روز برآیند»، با هدف تلاش برای جذب سرمایه، به معرفی کسب‌وکار خود در برابر دیدگان سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.
این رویداد با حضور سرمایه گذاران ریسک پذیر بزرگ استان، کشور، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین، فعالان تاثیرگذار اکوسیستم سرمایه‌گذاری نوآورانه کشور به میزبانی هتل بین‌المللی قصر طلائی مشهد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

    مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد یک مرکز رشد در شهر مشهد می باشد

      نظرات