پیتر میهیو بازیگر نقش چوباکا در جنگ ستارگان درگذشت

پیتر میهیو بازیگر نقش چوباکا در جنگ ستارگان درگذشت

پیتر میهیو هنرپیشه ای که نقش چوباکا در سه گانه اصلی جنگ ستارگان (استار وارز) را ایفا کرد روز گذشته در سن ۷۴ سالگی درگذشت. همسر و سه فرزند وی خبر درگذشتش را از طریق توییتر به اطلاع علاقمنداش رساندند.

کار میهیو در حوزه فیلمسازی در سال ۱۹۷۷ میلادی با نقش مینوتور در فیلم سندباد و چشم ببر آغاز شد اما این Star Wars: Episode IV – A New Hope بود که از او یک ستاره ساخت. جرج لوکاس (فیلمساز مطرح آمریکایی) بعد از یک تست کوتاه میهیو را برای ایفا نقش به جای کاراکتر چوباکا انتخاب کرد. میهیو داستان فیلم را برای لوکاس تعریف کرد (تمام کاری که باید انجام می داد این بود که با قامت بلندش در جای خود بایستد) و بعد لوکاس نگاهی به قد و قواره دو متر و ۱۸ سانتی متری او انداخت و به سمت گری کورتز تهیه کننده برگشت و گفت: به نظرم خودش است.

پیتر میهیو

پیتر میهیو در کنار همسرش

بعد از اتمام پروژه ضبط فیلم جنگ ستارگان، میهیو به کار قبلی اش برگشت و مجددا به عنوان خدمتکار در بیمارستان کینگز کالج لندن مشغول به کار شد اما دوری اش از هالیوود زیاد طول نکشید و نقش خود به عنوان چوباکا را در The Star Wars Holiday Special، امپراطور باز می گردد و بازگشت جدای تکرار کرد و در Revenge of the Sith نیز به عنوان Wookiee ایفای نقش کرد. میهیو در سال ۲۰۱۵ میلادی به عوامل فیلم The Force Awakens پیوست اما به خاطر ابتلا به بیماری نقش خود را در ادامه با Joonas Suotamo تقسیم و پس از آن به عنوان مشاور با وی همکاری کرد.

در خارج از جنگ ستارگان نیز او نقش هایی در فیلم ترسناک Terror محصول سال ۱۹۷۸، سریال آموزشی Dark Towers محصول بریتانیا، یکی از صداپیشه های Dragon Ball GT: A Hero’s Legacy و اپیزود Glee در Extraordinary Merry Christmas ایفا کرد. او همچنین دو کتاب ویژه کودکان به نام های Growing Up Giant و  My Favorite Giant را با همراهی همسرش نوشت و بنیاد پیتر میهیو را تاسیس کرد؛ یک سازمان غیرانتفاعی که برای تسکین درد بیماران تاسیس گردید.

پیتر میهیو

با این حال اما چوباکا شناخته شده ترین و دوست داشتنی ترین نقش میهیو در طول دوران حرفه ایش است و او بخش اعظمی از زمانش را صرف ملاقات از کودکان بستری در بیمارستان با لباس این کاراکتر کرد.

خانواده پیتر میهیو در بیانیه خود پیرامون مرگ وی نوشتند:

خانواده جنگ ستارگان از هر نقش دیگری که او در فیلم ها بازی کرد برایش ارزشمندتر بود. پیتر با دیگر بازیگران این مجموعه و هوادارانش دوستی ابدی را آغاز کرد.

لینک اصل خبر در سایت

    نظرات