تولید میکروگرین ها (سبزیجات مغذی ) با ارزش غذایی ۴ الی ۴۰ برابر سبزیجات معمولی

تولید میکروگرین ها (سبزیجات مغذی ) با ارزش غذایی ۴ الی ۴۰ برابر سبزیجات معمولی


تولید میکروگرین ها (سبزیجات مغذی ) با ارزش غذایی ۴ الی ۴۰ برابر سبزیجات معمولی

دستاوردی دیگر از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی


یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد تحقیقات کشاورزی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به تولید سبزیجاتی با ارزش غذایی بالا به نام میکروگرین  شد.  این سبزیجات در محیطهای کنترل شده داخلی بصورت طبﻘاتی و هیدروپونیک تحت تابش نور مخصوص پرورش می یابند.

شرکت پردیسان سبز زرین نوین فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که در صنعت کشاورزی فعالیت مینماید محصولات خود را با برند"    ( ZARIN PAN ) " زرین پن   تولید می نماید.  میکروگرین ها فرمی ظریف از گیاهان خوراکی جوان هستند که از بذر انواع سبزیجات تهیه میشوند و  با وجود چنین اندازه کوچکی از طعم های  قوی برخوردارند زیرا گیاهان حداکثر طعم و مزه خویش را در اولین مراحل رشد یعنی دوره میکروگرینی بروز می دهند. مطابق مطالعات انجام شده مواد مغذی موجود در میکروگرین ها    ۴ الی ۴۰  برابر سبزیجات معمولی می باشدو ۲۸ گرم از میکروگرین ها معادل ۵۰۰ گرم سبزیجات معمولی مواد مغذی دارند. این گیاهان با آب تصفیه شده  توسط فیلترهای مخصوص آبیاری میشوند و با کود های ارگانیک تغذیه میگردند.و در پرورش آنها از سموم و  آفتکش ها استفاده نمیشود بنابراین دارای کیفیت بالابوده و کاملا ارگانیک میباشند. محصولات تولیدی این شرکت فناور شامل بیش از ۲۰ نوع گیاه مختلف با مصارف خوراکی و دارویی می باشد .

پرورش  میکروگرین ها  برای  اولین باردر کالیفرنیای جنوبی در سال ۱۹۹۰ آغاز گردید و  امروزه    در بسیاری از نﻘاط دنیا پرورش می یابند. نرخ بالای رشد جمعیت از یک سو و کاهش وسعت اراضی حاصلخیز به دلیل توسعه روزافزون شهر  ها و مناطق صنعتی از سوی دیگر، ضرورت استفاده بهینه از امکانات موجود را بیش از پیش می نماید . بطور کلی افزایش تولید محصولات کشاورزی به دو طریق میسر می باشد، یکی از طریق  افزایش سطح زیر کشت و دیگری افزایش عملکرد محصول در واحد سطح. تولید سبزیجات ارگانیک در فضاهای کنترل شده و کاشت طبﻘاتی و با بسترهای سبک یکی از مصادیق تولید بیشتر در واحد سطح می باشد.

قابلیت پرورش گیاهان مختلف در تمام فصول سال ، کاهش دو برابری هزینه های انرژی مصرفی برای تولید واحد محصول،  عدم تخریب محیط زیست، کاهش چشمگیر مصرف آب،  قابلیت نگهداری و حمل و نﻘل آسان از دیگر مزایای میکروگرین ها میباشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    نظرات