بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جناب آقای دکتر سورنا ستاری...

مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه در در روز سه شنبه مورخ ۱۰/۲/۱۳۹۸ میزبان دکتر سورنا ستاری معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونین مربوطه ، استاندار همدان و هیات رئیسه دانشگاه بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ابتدا از نمایشگاه محصولات و خدمات فناورانه تعدادی از شرکت های مستقر در مرکز که در تالار ورودی مرکز رشد برپا شده بود بازدید کردند و از نزدیک با برخی از محصولات هسته ها و شرکت های مستقر آشنا شدند. در ادامه نیز مسئولان شتاب دهنده هم پیوند با ایشان به گفتگو پرداخته و در خصوص استارت آپ های تحت پوشش و شتاب دهنده و فعالیت های در دست اقدام توضیحاتی را ارائه دادند. پس از بازدید از نمایشگاه و شنیدن درخواست ها و نقطه نظرات مدیران هسته ها و شرکت های مستقر، نشست مشترکی در محل سالن جلسات مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه با حضور معاون رئیس جمهور و هیات همراه، استاندار همدان، رئیس بنیاد نخبگان، رئیس پارک علم و فناوری همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان، هیات رئیسه دانشگاه بوعلی سینا و مدیریت مرکز رشد و کارآفرینی برگزار گردید. در این نشست در ابتدا  مدیر مرکز رشد و کارآفرینی ضمن خوشامدگویی، گزارشی از ۳۸ واحد مستقر و فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز رشد در طی سال ۱۳۹۷ و برنامه های مرکز در سال ۹۸ و همچنین برنامه های دانشگاه در حوزه تکمیل زنجیره ایده تا محصول وکمک به تشکیل اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی ارائه ودرخواست هایی را جهت حمایت از استارتاپ های  تحت پوشش شتاب دهنده و حمایت مالی از هسته ها و شرکت های دانش بنیان مستقر و انتقال مرکز رشد به سایت اصلی دانشگاه و کمک به تکمیل زیرساخت ها جهت راه اندازی مجتمع (برج) فناوری دانشگاه از محل ردیف های در اختیار آن معاونت بیان داشتند که درخواست های مورد نظر با امضاء ریاست محترم دانشگاه، خدمت ایشان ارائه گردید. در ادامه معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص ضرورت انتقال مرکز رشد به سایت اصلی در محل دانشگاه و ایجاد مجتمع (برج) فناوری و حمایت دانشگاه در این زمینه نکاتی را بیان داشتند که پس از بحث و بررسی جناب آقای دکتر ستاری ضمن تاکید بر تقویت زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان قول مساعدت و اختصاص اعتبار جهت موارد ذیل را بیان نمودند.

مقرر شد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت حمایت مالی از هسته ها و شرکت های مستقر و دانش بنیان ایجاد شده توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه در قالب سرمایه مرحله بذری (seed money) در اختیار مرکز رشد قرار گیرد.

مقرر شد در استای توسعه فعالیت های مرکز رشد و کمک به استقرار واحدهای جدید، هر فضایی را که دانشگاه نظیر دبیرستان پسرانه و سالن آن در اختیار مرکز رشد قرار دهد به هر میزان که اعتبار جهت آماده سازی فضای مورد نظر و تجهیز آن نیاز باشد توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تامین اعتبار گردد.

مقرر شد از طریق معاون مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری موضوع صدور مجوز شتابدهی، شتاب دهنده هم پیوند از طریق پارک پردیس پیگیری و صادر شود.

مقرر شد به ازای هر استارتاپ تحت پوشش شتاب دهنده هم پیوند پس از برگزاری دمودی  (Demo Day) و اعلام خروج موفق هر استارتاپ توسط مرکز رشد دانشگاه، مبلغ ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و در قالب حمایت مالی و کمک به شتاب دهنده به ازای هر تیم اختصاص دهد.

در پایان نشست مذکور اعضاء حاضر در نشست نقطه نظرات خود را در خصوص حمایت های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از حوزه فناوری استان و اولویت های مربوطه بیان داشتند

شایان ذکر است شرکت ها و هسته های شرکت کننده در نمایشگاه عبارت بودند از شرکت دانش بنیان سفیر امین حریم الوند، شرکت رایان الکترونیک اندیش هگمتانه، شرکت توسعه نرم‌افزار آبان فنآور، موسسه هوش و تفکر آرین، شرکت دانش بنیان مادسنجشگران آسیا، شرکت فن پژوهان نوین هگمتانه، شرکت دانش بنیان زیست ایده آل گستر، شرکت فناور ربات پارس اطلس، شرکت فناوری اویونیک هگمتانه، شرکت فناور زرگون گوهر بوعلی سینا، شرکت بتن ثمین استون، هسته  نوین راه،  شرکت آمارگستران نیکوپرداز الوند و هسته فنارو خویشاوره،  که محصولات و خدمات فناورانه خود را در معرض دید هیات بازدید کننده قرار دادند.
لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا یک مرکز رشد در شهر همدان می باشد

      نظرات