ارزش استارتاپ سبزی فروشی میکای به 2/8 میلیارد دلار رسید

ارزش استارتاپ سبزی فروشی میکای به 2/8 میلیارد دلار رسید

میکای (Meicai) یک استارتاپ چینی است که کشاورزان با استفاده از آن می‌توانند سبزیجات خود را بدون واسته به رستوران‌ها بفروشند.

به گزارش اکوسیستم، نشریه بلومبرگ در گزارشی منتشر کرده است که در این استارتاپ مبلغ 450 میلیون دلار توسط شرکت‌های Tiger Global Management و China Media Capital سرمایه گذاری شده است.

ارزش این استارتاپ که در پکن مستقر است، 2/8 میلیارد دلار ارزیابی شده است. میکای در سال 2014 راه اندازی شد و هدفش تامین کردن سبزیحات مورد نیاز 10 میلیون رستوران کوچک و متوسط در چین بود.

کاربران با نصب اپلیکیشن این استارتاپ می‌توانند سفارش خود را بطور مستقیم از مزارع دریافت کنند؛ میکای قصد دارد خرده فروشی سنتی را شکست دهد و واسطه‌ها را از میان بردارد.

وایرد (نشریه‌ای در آمریکا) گزارشی را در مورد لی چوانجون (مدیرعامل میکای) نوشته است که در واقع چوانجون هرگز نباید متولد می‌شد، پدر و مادر او دهقانانی در جنوب پکن بودند و پیش از لی دو فرزند دیگر نیز داشتند، از اینرو زمانی که مادر وی 35 سال پیش او را باردار شد به دلیل سیاست تک فرزندی، خانواده وی مجبور شدند مخفی شوند و از روستایی به روستای دیگر برود. البته سرانجام ماموران دولتی مادر او را یافتند. چوانجون می‌گوید: مادرم مجبور به سقط جنین شد، اما درست قبل از عمل، من در شش یا هفت ماهگی به دنیا آمدم. وی اکنون توانسته است تغییراتی را در توزیع کشاورزی به وجود آورد و با خرید سبزیجات عمده، آنها را از مزرعه به بشقاب‌های غذا برساند.

به گفته مدیرعامل میکای، در این سیستم کشاورزان دستمزد بیشتری به دست می‌آورند و رستوران‌ها نیز در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند.

در ماه اوت 2014، گردش مالی ماهانه این استارتاپ، 8500 پوند در 18 شهر بود. در دسامبر 2015، با نفوذ بیشتر گوشی‌های هوشمند، کسب و کار او نیز رشد کرد؛ در آن سال میکای، 5000 کارمند تمام وقت و 4000 راننده آزاد استخدام کرده بود.

    نظرات