پیشینه صنعتی البرز فرصتی برای رونق تولیدات دانش‌بنیان است

پیشینه صنعتی البرز فرصتی برای رونق تولیدات دانش‌بنیان است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز با هدف توسعه زیست بوم کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی و حضور در جمع فعالان فناور به استان البرز سفر کرده بود، از ظرفیت مثال زدنی این استان در رونق تولید دانش بنیان به کمک ظرفیت‌های صنعتی گفت و ادامه داد:  پیشینه و ظرفیت‌های صنعتی البرز یکی از نقطه‌های کانونی رونق کسب و کارهای دانش بنیان به حساب می‌آید.

ستاری از تولید تجهیزات صنعتی و دارویی به عنوان دو ظرفیت مهم البرز نام برد و افزود: شرکت های صنعتی و داروسازی ظرفیت های ویژه ای دارند. با بهره گیری از زیست بوم کارآفرینی استان تلاش می کنیم این ظرفیت ها را به سمت رونق دهی محصولات دانش بنیان سوق دهیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه از کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی که خلاقیت و نوآوری مهم ترین پشتوانه شان است، حمایت می کنیم گفت: مسیر حمایت های گذشته را تارونق گرفتن یک زیست بوم کارآفرینی و نوآوری و محیطی مساعد برای فعالان خلاق استان ادامه خواهیم داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که پژوهشگاه باید زیستگاه کسب و کارهای نوآورانه پژوهشگران و دانشگاهیان شود، اظهار کرد: مراکز پژوهشی باید فضایی ایجاد کنند تا اساتید و پژوهشگران در مسیر نوآوری ها  قدم برداشته و به کسب و کار نوآورانه هدایت شوند. مهم‌ترین پیش نیاز این حرکت، تحول در نوع نگرش پژوهشگاه ها به نوآوری و مساعد کردن محیط فعالیت کسب و کار نوآورانه پژوهشگران و دانشگاهی ها است.

فروش ۹۰هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته

وی به میزان فروش ۹۰هزار میلیارد تومانی و نقش ارزنده کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت ها که اکنون خانواده ای با بیش از ۴هزار و ۴۰۰ شرکت و هزاران استارتاپ را شکل داده اند، تامین نیازهای فناورانه و راهبردی کشور را تامین می کنند.

بازدید از واحدهای نوآور پژوهشگاه مواد و انرژی

پژوهشگاه مواد و انرژی که به تازگی در مسیر حمایت از واحدهای فناور و نوآوری‌های پژوهشگران به سوی کسب و کار گام گذاشته است، میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همراهان وی شد.

این پژوهشگاه با ۴ پژوهشکده دارای تخصص های گوناگون در حوزه های آب، مواد ساختمان های سبز ، مواد بسته بندی و آنتی باتریال و مواد کامپوزیتی و سرامیکی و تخلیص مواد و ساخت تجهیزات است.

در حال حاضر ۱۹ واحد فناور در این استان ثبت و ۳ شرکت دانش بنیان وارد بازار تجاری شده است.

همچینین ۲۷ شرکت مرکز رشد پژوهشگاه مستقر هستند که مجموع قراردادهای مربوط به این واحدها نزدیک به یک میلیارد تومان بوده است.

توانمندی تولید نهال گردوی خودریشه زا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه از آزمایشگاه کشت بافت گیاهی حسامی دیدن کرد. تولید انبوه نهال کشت بافتی خودریشه زا با فناوری منحصر به فرد از دستاوردهای این آزمایشگاه گیاهی است. مهم ترین مزیت این نهال، یکنواختی کمی و کیفی باغ احداث شده را شامل می ‌شود.

لابراتوار کشت بافت گیاهی حسامی، در کشت و صادرات گیاهان مثمر و زینتی با هدف تجاری کردن کشت بافت گیاهی فعالیت می کند و بیش از ۵۰ نهال گردو و موز را به فروش رسانده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بخش بعدی سفر به استان البرز، در جمع مسئولان و فعالان فناور استان حضور می یابد . وی همچنین پس از دیدار و گفت و گو با نماینده ولی فقیه در استان البرز از شرکت های دانش بنیان مستقر در کرج بازدید می کند.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات