رئیس دفتر رییس جمهوری در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت غذایی:  تیم جدید صندوق نوآوری و شکوفایی از نوآوری‌های به‌روز دنیا استفاده می‌کند/ تقدیر از عملکرد صندوق

رئیس دفتر رییس جمهوری در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت غذایی: تیم جدید صندوق نوآوری و شکوفایی از نوآوری‌های به‌روز دنیا استفاده می‌کند/ تقدیر از عملکرد صندوق

رئیس دفتر رییس جمهوری ضمن تقدیر از عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: تیم جدید صندوق به دلیل جوان بودنشان نوآوری‌های به‌روز دنیا را وارد صندوق کرده و از ایده‌های جدید نیز حمایت می‌کند که همین امر می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی در این حوزه شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی عنوان کرد: اگر در حال حاضر کشور هیچ دشمنی هم نداشت و تحت فشار شدید خارجی نبود باز هم نیاز بود تا از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. از آنجا که آب، زمین و امکانات محدود بوده و جمعیت در حال افزایش است، ناچاریم  اهداف و روش‌‌هایمان را تغییر دهیم تا بتوانیم زندگی بهتری را برای نسل آینده فراهم کنیم.

وی افزود: امروز شاهد شدیدترین فشارهای خارجی بر کشور هستیم و کشورهای غربی به ویژه آمریکا سعی دارند تا اقتصاد ما را فلج کند؛ از همین رو باید اهداف آنها را با روش تقویب اقتصادی خنثی کنیم که اقتصاد مقاومتی یکی از این راه‌هاست.

رئیس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: لذا  از هفت سال گذشته بر روی اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد کشور متمرکز شده‌ایم. در این راستا جلسات متعددی برگزار شده و معاون اول رییس جمهوری نیز ماموریت پیگیری اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد. باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم چرا که اقتصاد دانش بنیان، سبب موفقیت اقتصاد مقاومتی می‌شود، از همین رو باید بر روی شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه جوانان تحصیلکرده از سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در گذشته شکوفایی اقتصادی کشورها منوط به منابع معدنی و نفت آنها بود اما امروزه سرمایه‌های انسانی به عنوان زیرساخت اقتصادها تلقی می‌شود تا جایی که ایده‌ها، بزرگترین سرمایه شرکت‌های بزرگ دنیا بشمار می‌آید؛ چرا که منابع زیر زمینی زمانی به پایان می‌رسد ولی ایده‌های خلاقانه پایان‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش وابستگی به خارج و کاهش خروج ارز می‌شود؛ لذا باید برای شرکت‌های دانش بنیان بستری را فراهم کنیم؛ خوشبختانه صندوق نوآوری با امکاناتی که در اختیار دارد زمینه‌ای را ایجاد کرده تا صاحبان فناوری با بخش‌های صنعتی به یکدیگر نزدیک شوند.

واعظی با اشاره به اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توانیم تولید را افزایش دهیم، بلکه با به‌کارگیری فناوری‌های نوین شاهد رشد جهشی در این زمینه خواهیم بود، تصریح کرد: این وظیفه ماست که زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم. از این‌رو تمرکز و توجه به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان را نیز فراهم کند.

رئیس دفتر رییس جمهوری، ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی با امکاناتی که در اختیار دارد باید زمینه‌ای را ایجاد کند تا صاحبان فناوری را با بخش‌های صنعتی آشنا کرده و اقدامات این صندوق باید در جهت خلق ثروت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استقرار ۵۲۰ واحد فناور، اشتغال ۷۱۰۰ نیروی انسانی و فروش ۱۵۰۰ میلیارد تومانی محصولات و صادرات ۴٫۷ میلیون دلاری که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شکل گرفته است، نشان می‌دهد که در کشور حوزه نوآوری و محصولات دانش بنیان رشد نخواهد کرد مگر آنکه بنگاه‌های بزرگ به شرکت‌های دانش بنیان متصل شوند.

واعظی ضمن قدردانی از اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: دولت سعی کرده با وجود تمام محدودیت‌ها ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای این صندوق بودجه تخصیص دهد و با اقداماتی که در این صندوق صورت گرفته شاهد هستیم که امروزه این صندوق در جهت صادرات محصولات دانش بنیان برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دفتر رییس جمهوری در پایان با اشاره به اینکه ارتباط مداوم و موثر صندوق نوآوری و شکوفایی با فعالان این حوزه نظیر صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری قابل ستایش است، عنوان کرد: تیم جدید صندوق به دلیل جوان بودنشان نوآوری‌های به‌روز دنیا را وارد صندوق کرده و از ایده‌های جدید نیز حمایت می‌کند که همین امر می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی در این حوزه شود.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات