دکتر وحدت در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت غذایی مطرح کرد؛  حضور فعالانه صندوق نوآوری و شکوفایی در اکوسیستم فناوری

دکتر وحدت در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنعت غذایی مطرح کرد؛ حضور فعالانه صندوق نوآوری و شکوفایی در اکوسیستم فناوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق سعی کرده است فعالانه در اکوسیستم فناوری و نوآوری و در تمام اتفاقاتی که در حوزه فناوری در کشور رخ می‌دهد حضور داشته باشد تا به هدف اصلی دولت که توسعه اقتصاد دانش بنیان است، دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی، با اشاره به اینکه آمار و ارقام این سه روز نشان می‌دهد که شرکت‌ها سه روز پر بار را سپری کرده‌اند، اظهار کرد: آرزوی صندوق نوآوری این است که بتواند اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه‌های مختلف بزرگ کند.

وی ادامه داد: صندوق سعی کرده است فعالانه در اکوسیستم فناوری و نوآوری و در تمام اتفاقاتی که در حوزه فناوری در کشور رخ می‌دهد حضور داشته باشد تا به هدف اصلی دولت که توسعه اقتصاد دانش بنیان است، دست پیدا کند؛ از همین رو در صندوق شاهد رویدادهایی از این جنس هستیم و رقم ۳۷۵ میلیارد تومان قرارداد که در این سه روز منعقد شده برای شرکت‌های دانش بنیان عدد بزرگی است.

وحدت خاطرنشان کرد: صنعت غذایی در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از همین رو صندوق حوزه غذایی را جزو حوزه‌های اولویت‌دار خود انتخاب کرده و تلاش می‌کند تا شرکت‌های دانش بنیان این بخش را به شرکت‌های بزرگ و صنعتی این حوزه معرفی کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که در بخش‌های مختلف این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌توانند با رسوخ فناوری و ایجاد نوآوری در صنایع در اقتصاد کشور تاثیر مستقیم بگذارند. لازم به ذکر است که کشور در این زمینه گام‌های مهمی برداشته و در دولت تدبیر و امید شاهد بزرگترین اتفاقات بوده‌ایم، به عنوان مثال صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت خود را در این دولت و با نگاه ویژه رئیس جمهور آغاز کرد و به عنوان نماد دولت تدبیر و امید در اقتصاد کشور خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه جهش و رشد استارت‌آپ‌ها ماحصل چند سال کار فشرده و آماده‌سازی زیرساخت‌های کشور است، افزود: رئیس جمهوری و دکتر واعظی با گزارش‌هایی که از عملکرد صندوق دریافت می‌کنند پیوسته روند کار را دنبال کرده و امیدوارم که صندوق بتواند در این راستا دولت را یاری کند.

وحدت ادامه داد: دولت با ابزار خود یعنی صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات بسیار متنوع و مترقی را تدوین کرده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور گذاشته است و امیدوارم که شاهد اثربخشی این خدمات در بخش‌های مختلف باشیم چرا که صندوق نوآوری تلاش دارد در حوزه‌های مختلف دانش بنیان اثربخشی شرکت‌ها را در کشور توسعه دهد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تصریح کرد: در این راستا ابزارهای مالی متنوع صندوق برای اینکه شرکت‌های دانش بنیان بتوانند خود را به اقتصاد و صنعت کشور تحمیل کنند، در اختیار شرکت‌ها قرار دارد؛ چرا که در برخی حوزه‌ها نسبت به محصولات دانش بنیان مقاومت و در برخی حوزه‌ها نیز نسبت به این محصولات ناآگاهی وجود دارد؛ لذا ابزارهای مالی صندوق برای توسعه کار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع خبر

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق نوآوری و شکوفایی یک سرمایه گذار در شهر تهران می باشد

    نظرات